Gå til innhold

BK: Kveldsro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og framst et flott lys og en herlig dramatikk i den øverste delen av bildet.

Men den midtstilet horisonten trekker ned, og jeg er ikke sikker på om det mørke område nederst i bildet tilfører så mye.

Skjønner ideen dine med å ta med den nederste delen av bilde var å skape dybde. Men fordi horisonten ble så sentrert, forsvinner denne effekten.

Jeg har lekt litt med bildet ditt, og prøvd meg fram både med et kutt i bunnen, og med et kutt i toppen. Begge deler fungerte bra og gav bilde mer dybde og dynamikk

Lenke til kommentar

Enig i mye av det wasco nevner over her. Er pent og dramatisk bilde. Jeg er ikke sikker på om jeg ville valgt portrettformatet her, men det kommer jeg tilbake til.

Tanken med å ha noe i forgrunnen er god for å gi bilde dybde, men samtidig så er gjenspeilingene i sjøen også med på gi bilde dybde. Videre så ser jeg at du har undereksponert kraftig for å få frem dramatikken i skyene. Slik undereksponering gjør at skyene i seg selv kan bli veldig mørke, nesten svarte. Da blir det litt forvirrende med blå himmel over. Den midtstilte horisonten og også nevnt i tidligere kommentarer. En siste liten ting å pirke på er at sollyset som bryter gjennom skyene danner fine stråler, men vis du ser på den helt til høyre så forsvinner den nesten ut av bilde.

Så tilbake til portrettformatet. Jeg ville valgt landskapsformat. Videre ville jeg valgt å la de mørke skyene danne toppen av bilde. Det vil gjøre at du får et bilde av dramatisk lysspill som blir innrammet av mørke partier, du hadde fått med alle solstrålene og du hadde ikke hatt en så midtstilt horisont.

Lenke til kommentar

Takk for kommenter :) har jo tatt noen slike i landskapsformat også, men da fikk jeg ikke med de strålene som titter frem mellom skyene, så det var nå helst derfor jeg valgte å legge ut dette bildet. Syntes det var litt fint med den blå himmelen over skyene jeg da, ble liksom litt varmt og kaldt på en gang ;) Midtstillingen var nå helt ærlig ikke i mine tanker. Men når det er sagt så skjønner jeg begge kommentarene :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...