Peroy Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Folks uforsiktighet og manglende sikkerhet gjorde jobben lett for journalistene. Den britiske mobilskandalen: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Inntil for noen år siden var det mulig å gjøre det samme med telefonsvarerne til NetCom. Nummeret til svareren kunne avledes av telefonnummeret og siden den standardiserte tilgangskoden var lett å gjette var det enkelt å lese av meldinger, eller for den saks skyld, endre velkomstmeldingen til noe slibrig noe. En periode var det også gratis for NC kunder å ringe til ALLE NCs svarere, noe jeg utnyttet ved å ringe gratis til svareren til folk, for deretter å si det jeg hadde å si. Når mottakeren kunne spille av meldingene gratis, kunne man spare mye penger på den måten- Bare så synd at alle smutthullene har blitt tettet. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Telenor har eit felles nummer alle kundar ringer for å høyre sine meldingar (91509001). Her er det ingen PIN-kode i bruk, korleis sjekkar denne at det er eg som ringer, og ikkje nokon som ringer med "falskt nummer"? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Telenor har eit felles nummer alle kundar ringer for å høyre sine meldingar (91509001). Her er det ingen PIN-kode i bruk, korleis sjekkar denne at det er eg som ringer, og ikkje nokon som ringer med "falskt nummer"? Systemet sjekker identiteten din og kobler deg deretter til rett postkasse. Er ikke sikker på om det benytter telefonnumemret ditt, IMEI, SIM-nummer, eller en kombinasjon av de tre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg