Gå til innhold

Jordbær+avfarging+bord - hvordan fjerne avfargingen?

V_B

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et bord i eik som jeg satt fra meg en boks med jordbær oppå. Disse jordbærene ble stående lengere enn tiltenkt, og det endte dermed opp med at det har begynt å renne jordbærsaft fra bærene, gjennom boksen og papp-posen boksen stod i, for så fargelegge bordet mitt. Denne rødfargen sitter nå relativt godt, og jeg lurer derfor på om noen har noen tips om hvordan jeg kan få den bort?

På forhånd takk! :)

Endret av Vegpeg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med klorin. helst på et lite synlig sted på bordet først, så du ser effekten før du bruker det på bordplaten. Ikke bland det for sterkt, prøv deg fram.

Husk at klorin bleker, på godt og vondt. Kanskje kan hele bordet ha godt av en omgang, for å få igjen sin naturlige farge. Og husk å aldri blande klorin med salmiakk eller andre vaskemidler.

Geir :)

Lenke til kommentar

Takker for svar! Etter diverse forsøk med forskjellig vaskemiddel endte det opp med at jeg pusset ned bordet (det var kanskje på tide). Konklusjonen må vel være at jordbærsaft sitter infernalsk godt!:)

Lenke til kommentar

Om du er redd for at det skal skje igjen så er det kanskje en tanke å lakkere det?

Geir :)

Hehe, sannsyneligheten for at det skjer er nok relativt stor, så tror du har et veldig godt poeng. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...