Gå til innhold

Hvite og brune bjørner (og mennesker), hva skjer i naturen

Anbefalte innlegg

Hvis en bjørn føler seg truet av et menneske (i dette tilfellet var det for å beskytte ungene sine), er det naturlig å angripe fremfor å stikke av. Stikker bjørnen av, etterlater den seg sine barn. Det er helt normal atferd.

Yep, det er det. På samme måte som det er naturlig å motsette seg masseimmigrasjonen fra den tredje verden.

Varsler du angrep på mørkhudete, er det det du sier?

Angrep kan være så mangt, det trenger ikke være fysisk eller voldelig, selv om at jeg er sikker på at sosialistene ville blitt voldelige av seg om nasjonalistiske krefter skulle fått makten i dette landet.

Tåpelig spørsmål forresten, du tolker det på en slik måte at du skal ha en grunn til å hate eller noe i den dur.

Det jeg kommenterte var forøvrig naturligheten av å ville beskytte sitt avkom, men det skjønte selvsagt ikke du.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg kommenterte var forøvrig naturligheten av å ville beskytte sitt avkom, ...

Beskyttelsesinstinktet er naturlig, men trer bare inn når noe oppfattes som en fare for avkommet. Det er ikke sikkert at bjørner anser farge som en indikator på det. Man kan selvsagt anta at dyr som mennesker lider av fremmedfrykt, men jeg er ikke sikker på at det stemmer. Tvert om, jeg tror dyr i hovedsak kjenner sine fiender. Det er derfor mennesker har kunne utrydde så mange sjeldne arter, de har ikke instinktivt oppfattet oss som farlige.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...