ocvmelbye Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hei Jeg har et vitnemål med karakteren 1 på. Jeg fikk karakteren som standpunkt og har tatt faget som privatist. Jeg fikk karakteren 1 da og pga dårlig forbedelse. Jeg har klaget, men karakteren står uendret. Jeg skal til Bergen til høsten og alt er klart for dette. Finnes det noen mulighet for å komme inn på høyskole / universitet og så ta opp denne karakteren som privatist til høsten. Om jeg stryker da så mister jeg skoleplassen min? Håper noen kan hjelpe, for jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg ikke får begynne på skole Takk for hjelp Lenke til kommentar
reor Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Etter hva jeg oppfatter må du ta eksamenen opp igjen til høsten og da med ståkaraktær for å starte studiet. Nu er opplegget sikkert endret noen ganger fra min egen studietid så det er sikkert en ide å kontakte universitetet i Bergen pr telefon eller mail med problemstillingen a.s.a.p Lykke til. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Etter hva jeg oppfatter må du ta eksamenen opp igjen til høsten og da med ståkaraktær for å starte studiet. Nu er opplegget sikkert endret noen ganger fra min egen studietid så det er sikkert en ide å kontakte universitetet i Bergen pr telefon eller mail med problemstillingen a.s.a.p Lykke til. Ja du har rett i det, men om jeg søker meg inn på et studie de ikke klarer å fylle opp. Det vil vel være til fordel for begge? Har ringt, men fikk ikke kontaktet rett person da.. Sendte mail rett før jeg postet denne tråden så håper på svar asap. Takk Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Nei, du må ha fullført vitnemål for å kunne ta høyere utdanning. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 Nei, du må ha fullført vitnemål for å kunne ta høyere utdanning. Man må ha bestått vitnemål. Fullført har jeg, men ikke bestått. Jeg vet at det er slik mht det som står svart på hvitt, men ikke kom her og si at det ikke er en vinn-vinn situasjon for begge når jeg vil studere og de ikke har nok søkere til det studiet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Høyere utdanning er mer krevende enn videregående. Helt sant. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Å få plass ved et universitet uten vitnemål fra videregående skole er bare å glemme. Kanskje en høgskole om de har ledige plasser, men da skal du være heldig og må i så fall selv ta direkte kontakt siden du gjennom Samordna Opptak ikke er kvalifisert søker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå