Tokke Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hvad skal vi have til middag?? Bildet er fjernet. Link til bildesiden Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg må nok si at jeg synes at HDR effektene har har tatt såpass overhånd at jeg blir sliten av å se på bildet. Selve kompisjonen synes jeg er helt grei, og motivet tyder på en fin lat dag på hytta. Men for sterke farger og unaturlige sjatteringer ødelegger for mye. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Dette med HDR er det jo mange meninger om. Blandt de helfreslet HDR folka, er dette akkurat slik det skal være, mens ande synes dette er unaturlig og forvrengt. Som et HDR bilde, hvor denne effekten, bevist er overdrevet synes jeg dette fungerer bra. Men det jeg reagerer på er at det virker som om bilde er dratt ut eller klemt sammen Ser på den runde klokka som er blitt oval, og den hollanske krukka i vinduet som også har fått en merkelig fasong. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Dette med HDR er det jo mange meninger om. Det er sikkert - det har vært noen fighter på Akam igjennom årene. Blandt de helfreslet HDR folka, er dette akkurat slik det skal være, mens ande synes dette er unaturlig og forvrengt. Som et HDR bilde, hvor denne effekten, bevist er overdrevet synes jeg dette fungerer bra. Nå er det også uenighet om denne effekten egentlig er HDR eller ikke også; jeg heller til at det er noe helt annet. Man har bare brukt tankegangen bak HDR for å få det til. Men meg om det ... Når jeg ser på bildet, så sier min erfaring at når jeg eksponerer for å få interiøret bra så vil vinduet bli utbrent; så jeg hadde nok vurdert å ta flere eksponeringer for bruke HDR i ettertid for å få med det i vinduet også. Alternativt prøvd med en blits med en stor diffuser på. Men meg om det også ... Jeg liker nemlig desverre ikke denne stilen over hode. Sorry. Men det jeg reagerer på er at det virker som om bilde er dratt ut eller klemt sammen Ser på den runde klokka som er blitt oval, og den hollanske krukka i vinduet som også har fått en merkelig fasong. Når du nevner det, så ser jeg det også. Det kan godt hende det er et resultat av den eksteme vidvinkelen; men jeg tror ikke det. Litt morsomt egentlig. Lenke til kommentar
Tokke Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Hej Tomsi42 og Wasco - tak for jeres engagement i mit billede - jeg synes det er sjovt at lave billeder i forskellige stilarter, hvoraf HDR er en af dem. Ærgeligt at det ikke faldt i jeres smag. Den kraftige vidvinkel tværs over rummet fortegner tingene lidt. Perspektivet er forsøgt rettet om + lidt warp for at få det helt på plads. Billedet er et resultat af 5 eksponeringer. Lenke til kommentar
Kjell Arne Stava Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Stilig med HDR behandling, jeg må lære meg denne bildebehandlingen med tiden, flott bilde:) Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Nå er det også uenighet om denne effekten egentlig er HDR eller ikke også; jeg heller til at det er noe helt annet. Man har bare brukt tankegangen bak HDR for å få det til. Men meg om det ... Her er jeg egentlig helt enig med deg Den genuine tanken bak HDR prinsippet var få løftet fram partier som i et høykontrast bilde enten ville være for mørkt eller utbrent. Jeg har laget mange HDR bilder, og jeg utnytter denne muligheten, og jeg tror jeg kan si at jeg ikke har dratt effekten for langt. Men det er min smak og min stil Men noen fant etter hvert ut at det gikk ann å lage en helt egen stil og egen uttrykksform ved hjelp av HDR. Og dermed oppsto det vi i dag kaller for typisk HDR uttrykk. Noen vil si at dette er missbruk av HDR, andre vil si at det er en videre utvikling Om mann liker det eller ikke, det er en smaksak. Men når en skal prøve å bedømme denne type HDR bilder, så må en prøve å tolke det ut fra deres kriterier, og det er ikke altid like lett Endret 8. juli 2011 av wasco Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Nå er det også uenighet om denne effekten egentlig er HDR eller ikke også; jeg heller til at det er noe helt annet. Man har bare brukt tankegangen bak HDR for å få det til. Men meg om det ... Her er jeg egentlig helt enig med deg Den genuine tanken bak HDR prinsippet var få løftet fram partier som i et høykontrast bilde enten ville være for mørkt eller utbrent. Jeg har laget mange HDR bilder, og jeg utnytter denne muligheten, og jeg tror jeg kan si at jeg ikke har dratt effekten for langt. Men det er min smak og min stil Men noen fant etter hvert ut at det gikk ann å lage en helt egen stil og egen uttrykksform ved hjelp av HDR. Og dermed oppsto det vi i dag kaller for typisk HDR uttrykk. Noen vil si at dette er missbruk av HDR, andre vil si at det er en videre utvikling Om mann liker det eller ikke, det er en smaksak. Men når en skal prøve å bedømme denne type HDR bilder, så må en prøve å tolke det ut fra deres kriterier, og det er ikke altid like lett Hei Dette bildet er helt «på grensen» av det meste. Jeg tror vel egentlig ikke at dette er ekte HDR, men tror kanskje det har vært innom en Plugins som heter TOPAZ ADJUST 4 - der er det utrolige justeringsmuligheter i denne gaten her. Ellers så la også jeg merke til den ovale klokken på veggen. RAK-foto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg