Gå til innhold

SYSPREP og endring av passord(med novell klient)

Anbefalte innlegg

Vi(på jobben min) driver nå og går over fra et gammelt linux system til novell på serverene våre(jaja, jeg vet, dumt valg, men slik er det å ha sjefer), men har litt problemer med og få sysprep til å fungere ordentlig. Når maskinene starter opp(etter ghosting) får de beskjed om at de ikke kan forandre passord(dialogboks med ok), trykker på ok og da gjør den seg ferdig. Men halvautomatisk er ikke bra nok, så jeg trenger litt hjelp med å finne ut hvordan jeg skal få den til å enten hoppe over endring av passord eller få den til å forandre det. Regner med at det er novell-klienten som skaper problemet, da jeg ikke har sliti med dette før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gratulerer med valg av det beste nettverks os på markedet . :wink:  

Hvilken Novell kjører du ?  

Skal du bruke roaming profiles ?  

Bruker du Novell for første gang ? Ingen erfaring med det ?

(da er dette galskap)

Lykke til  :)

offtopic:

ufff...liker selv ikke novell, her jeg jobber har vi i lengre tid hatt novell for ansatte, men kjørt linux for studentene. Så nå som vi skal over til novell for studenter settes det litt større krav til imageing(kan ikke gå fra maskin til maskin med diskett på alle data-labene).

Vi kommer til og kjøre NetWare 6 over ip(ipx har blitt fasa ut) med ZfD 4 og ZfS 3(eller var den omvendt... kan hende vi kjøper Zen6 hvis det blir for mye problemer med integreringa).

Når det gjelder roaming profiles så har vi god erfaring med det fra ansattsiden så vi kommer nok til å fortsette med det for studenter.

Har fått godt med erfaring på novell denne sommeren, og har vert med på kurs selv så det er ikke akkurat noe nytt. Har også folk som har godt med sertifikasjoner på novell i bedriften så det skal ikke bli noe problem og få et relativt godt system opp.

Men jeg spurte egentlig ikke om novell her...

Ontopic:

trenger fortsatt svar på spørsmålet...

anyone? ingen andre her som har fått noen problemer med at sysprep ikke godtar det passordet som er satt i sysprep.inf.(noen tips om noe annet jeg kan ha gjort galt med oppsettet kansje?)

EDIT: Fant det ut, var jeg som hadde surra. Seff skal det ikke vere passord på klienten før jeg ghostet den.... fungerer nå....

så til å finne ut hvorfor ghost klienten ikke vil slette ghost-partisjonen når den er fardig .... :

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...