aklla Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg har fått ett veldig fint og lite steinsprut på ruta. Denne har ingen sprekker eller noe slikt, kun ett lite flak som har falt av. Det er tilsynelatende ingen skarpe kanter eller noe slikt som kan spre seg, er det da nødvendig å fikse det? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg ville gjort det. selv om du ikke kan se noe, så kan det være svakheter i glasset som kan sprekke opp når kulden setter inn. Og da blir det straks dyrere. Hvis du har kasko så er det jo også gratis å gjøre det for de aller fleste. Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Det er gratis med del-kasko også Hurtigruta carglass f.eks. De kan og gi deg helt ny rute for 2 lapper. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Hvis det er i synsfeltet blir det 2er feil på neste EU-kontroll. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det koster ingenting å fikse "roser" i frontruta, så det er bare å få det gjort. Kjører du rundt med det og det slår sprekker koster det plutslig minimum 2000 i egenandel. Kan anbefale Riis Bilglass! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 Det koster ingenting å fikse "roser" i frontruta, så det er bare å få det gjort. Kjører du rundt med det og det slår sprekker koster det plutslig minimum 2000 i egenandel. Kan anbefale Riis Bilglass! Det er, som nevnt, ingen rose, kun ett lite skall som har falt av... Skal fikse det, men, bare lurer på en ting. Jeg har farget frontrute, dekker de 2000 i egenandel også fargede frontruter? Lenke til kommentar
festen Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hvis det ikke er i synsfeltet og ikke engang kvalifiserer som en sprekk hadde jeg ignorert det. Jeg har aldri opplevd at slike ting har utviklet seg på vinteren. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Tror det regnes som synsfelt der den er. Den er ganske rett forran meg, litt høyere enn der jeg vanligvis ser ut gjennom ruta... Hva regnes egentlig som synsfelt? Har googlet uten å finne noen gode svar. Det er en veldig lav front-rute, så jeg regner med at så godt som alt forran føreren regnes som synsfelt Endret 11. juli 2011 av aklla Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Tror du kan regne vertfall føreren sin halvdel av ruten som synsfelt. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg byttet akkurat en farget frontrute, med oppvarming, akustisk demping og regnsensor. Ruta kosta 16´500,-. Ingen problem å få dekket det gjennom forsikringen. Kun 2000 i egenandel. Noen bilglassforetninger lar deg også slippe egenandelen om du spør pent Da legger de bare til de 2000 som en ekstra kostnad til forsikringsselskapet. Lenke til kommentar
festen Skrevet 14. juli 2011 Del Skrevet 14. juli 2011 Jeg tror heller de faktisk reduserer sin egen høye fortjeneste, ikke prisen til selskapet. Bedre med en dårlig betalt jobb, sammenlignet med ingen jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå