LittOmAlt Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Hei jeg går med tanker om en Canon G5, men var innom en butikk i dag og der var det en gubbe som sverget til Fuji. Dette begrunnet han med at det var bedre brikketeknologi på Fuji. Så, da lurer jeg på hva som skjuler seg bak begrepet brikketeknologi og om det er ulik teknologi på Canon G5 vs. Fuji S7000 (som kommer snart)? Takker for enkle og gode svar :-) Lenke til kommentar
Ganske Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 I denne prisklassen får du eit svært godt kamera uansett. Eg rår deg til å lesa testar og tenkja over kva som er viktig for deg: Batteritid, zoom, innefotografering, ekstrautstyr, storleik, osv. Det er mykje, mykje viktigare å ha eit kamera du trivst med enn eit kamera som kanskje gir ørlite grann betre kvalitet i nokre samanhengar. (Ein annan forhandlar kunne sikkert ha hevda det motsette - skilnaden er nok uansett marginal.) Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Dette begrunnet han med at det var bedre brikketeknologi på Fuji. Det forhandleren mener med, at der er en bedre brikketeknologi hos Fuji, skyldes at de bygger deres billedsensor op efter et andet princip, som de hævder er bedre. Det er anmeldererne af digitale kameraer dog langt fra overbevidste om endnu. Tjek fx anmeldelserne af FujiF410 her på på akamera. Køber du fx et Canon eller Nikon kamera har du en anden fordel. Du får den for øjeblikket bedste lagringsteknologi - némlig Compact Flash kort. De er både billigere og bedre end Xd kort som Fujii bruger. Men ellers er jeg helt enig med det andet indlæg. Det kamera du er gladest for at bruge i praksis er det bedste til dig. Lenke til kommentar
Madmax30 Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Finepix S7000 bruker både xd-kort og Compact Flash Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå