Gå til innhold

BK: Gamle Skudenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du begynner å god kontroll på fokuseringen i bildene dine, noe jeg husker du slet litt med i begynnelsen :)

Kompet synes jeg fungerer bra, selv om du ideelt sett burde hatt med mønet på huset til høyre. Men her er det formatet som gir sine begrensninger.

Histogrammet gir utslag på noen mørke klippinger. Det vil si at det er noen områder i bildet ditt som er helt svarte.

Med en enkel eksponering er det ikke lett å finne det perfekte ballansepunktet i et så kontrastrikt motiv som dette. Skulle du målt lyset mot det mørkeste punktet i bildet, ville himmelen gitt utslag på lyse klippinger - og da ville du vært like langt :)

Så ut fra de rådende omstendighetene, og med den erfaringen du har, synes jeg dette er et godt resultat.

Lenke til kommentar

Tusen takk, det er godt og lese at jeg har forbedret kvaliteten på bildene mine, men jeg har langt igjen til ditt nivå enda, :-)

Som fotograf er det det ikke så stor forskjell på oss.

Det er bare at jeg kan litt mer om redigering av bilder.

Hadde jeg tatt et av bildene dine og brukt like lang tid på å redigere det, som jeg gjør med bildene mine, ville resultatet blitt det samme som mine bilder :yes:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...