Gå til innhold

Samsung med ny supertelefon?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobber innen IT og over gjennomsnitt opptatt av mine dingsebomser, ergo ikke "mannen i gata", til mitt bedrifts bruk, synes jeg at iOS er langt lettere enn Android i bruk.

Ehm.. Hvis du jobber innen IT og syns Android er komplisert tror jeg kanskje du bør vurdere en alternativ karriere. ;) Android er mye rart, en smule uferdig, litt fragmentert på enkelte vis, men spesielt komplisert er det ikke.

Apple var tidlig ute og så at folk ble overveldet av den teknologiske utviklingen og at mange av produktene inneholdt flere og flere tekniske muligheter som folk verken forsto, eller ønsket. Da de kommer med iPhone gir de makten tilbake til folket og lar dem ha et teknologisk bra, meget vakkert produkt som til og med bestemor kan bruke. Likevel: Særlig høy status blant de med teknisk interesse får de nok aldri.

Uansett hvor mye jeg personlig misliker iOS og egentlig alt Apple har kommet opp med siden begynnelsen av 90-tallet, kan jeg ikke ta fra dem at de har gjort noe så genialt at det har endret alle andres måte å gjøre ting på. For min del er iPhone fullstendig uaktuelt, ekstremt kjedelig, proprietært etc. og når det finnes så mange bra telefoner der ute så er ikke iPhone engang med på listen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ehm.. Hvis du jobber innen IT og syns Android er komplisert tror jeg kanskje du bør vurdere en alternativ karriere. ;) Android er mye rart, en smule uferdig, litt fragmentert på enkelte vis, men spesielt komplisert er det ikke.

Når reflekter ikke mobilen karrieren til folk, selv om du kanskje mener det.

Jeg sa ikke at den var komplisert, men at iPhone var lettere i bruk, så ser ikke helt poenget ditt.

Som nevnt tidligere, masse konfigurering og masse muligheter betyr nødvendigvis ikke en super telefon. Fordi det er det er snakk om, en telefon, ikke en lett blanding av mobil, gamle linux maskinen på loftet,

Iallefall jeg vil at det skal være lettest mulig å gjøre det jeg vil på telefonen.

En annen ting er at jeg bruker mer enn nok tid til feilsøking på jobb, da orker jeg ikke å sitte hjemme å feilsøke, flashe og konstant vedlikeholde en Android når jeg kommer hjem.

Apple var tidlig ute og så at folk ble overveldet av den teknologiske utviklingen og at mange av produktene inneholdt flere og flere tekniske muligheter som folk verken forsto, eller ønsket. Da de kommer med iPhone gir de makten tilbake til folket og lar dem ha et teknologisk bra, meget vakkert produkt som til og med bestemor kan bruke. Likevel: Særlig høy status blant de med teknisk interesse får de nok aldri.

Din påstand, tror salgsstatistikken sier noe annet.

Uansett hvor mye jeg personlig misliker iOS og egentlig alt Apple har kommet opp med siden begynnelsen av 90-tallet,

Det sier vel det meste, en femmer på at du ikke har eid og brukt på nærheten av alle produktene til Apple siden tidlig 90-tallet, ergo fordomsfull.

Lenke til kommentar

Når reflekter ikke mobilen karrieren til folk

Hva jeg mener er irrelevant. Telefonen sier en masse om interesse selv om du kanskje ikke ser det selv. Hva tenker du selv om en it-person som kjøper iPhone fordi det er lettvint og samtidig påstår at noe de fleste syns er veldig enkelt og greit (Android) er komplisert og til og med sammenligner det med en gammel linuxmaskin.

Iallefall jeg vil at det skal være lettest mulig å gjøre det jeg vil på telefonen.

En annen ting er at jeg bruker mer enn nok tid til feilsøking på jobb, da orker jeg ikke å sitte hjemme å feilsøke, flashe og konstant vedlikeholde en Android når jeg kommer hjem.

Ehm.. Har du i det hele tatt brukt en Android? Det er ikke spesielt mye mer vedlikehold med den enn med andre.

Din påstand, tror salgsstatistikken sier noe annet.

Salgsstatistikken sier ingenting om dette og ja, det er min påstand basert på mine erfaringer. Jeg vet ikke alt og har ikke sett alt,og klart jeg overdrev litt, men jeg mener det er lengre mellom de som syns Apple lager ekstremt fantastiske produkter blant de med tung teknisk kompetanse. Det betyr ikke at det ikke finnes, men av det jeg har sett som konsulent de siste 15 årene får i alle fall meg til å mene at det er slik.

Det sier vel det meste, en femmer på at du ikke har eid og brukt på nærheten av alle produktene til Apple siden tidlig 90-tallet, ergo fordomsfull.

Nei det har jeg ikke. Men jeg har jobbet med endel av dem fra Macintosh 128k og vært borte i en ganske stor del av Mac OS versjonene og er absolutt ikke ukjent med produktlinjen deres.

For å avslutte: Ja jeg er pisselei av fanboys som kommer med meningsløse uttalelser om det ene eller det andre. Det virker som det er umulig for enkelte å like et produkt uten å trykke ned andre. Derfor blir jeg provosert av uttalelser som: Jeg jobber med IT og syns iOS er enkelt og må bruke masse tid på å feilsøke og konfigurere Android etc. Jeg ser at det muligens kan ha gjort meg litt usaklig. Faktum er at vi må kunne forholde oss til produkter fra alle leverandører og produsenter. Om jeg stort sett jobber med linuxbaserte OS, kan jeg ikke la være å ta inn over meg at de aller fleste kunder foretrekker å bruke Windows på desktop og på endel av serverne. Jeg aksepterer også at grafikere og andre fremdeles er overbevist om hvor fantastisk mye bedre Apple er med bildebehandling mm. Det er slik de vil ha det og det er ikke min jobb å være evangelist. Så lenge de er happy er jeg fornøyd. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser du i signaturen min ser du at jeg har en HTC Hero, gammel, ja, men likevel android og flashet til 2.2 .

Denne er faktisk i bruk pr. dags dato ettersom iPhone ble stjålet på ferie i USA.

Den gang jeg kjøpte Heroen hadde jeg også mulighet til å kjøpe iPhone 3gs da den var ny.

I tillegg til å eie Android, jobber jeg på dagligbasis med oppsett og konfigurering av Android og iPhone.

Eller det vil si, på Android blir det en hel del feilsøking for å få det opp og gå.

Ta Microsoft Exchange f.eks., her går kompatibiliteten på exchange 03, 07 og 10 om en annen med de forskjellige android versjonen, og ofte bruker jeg en del tid på feilsøking for å så finne ut at f.eks. exchange 2010 ikke fungerer på 2.2, men på 2.1 og 2.3 .

På iPhone fungerer det bare og den henter til og med server innstillingene automatisk (hvor det krever manuell innstasting på Android).

Og så spiller også ting inn som at mail-klienten og kalender fungerer rett og slett dårligere.

En annen ting som jeg ikke liker med Android er manglende oppdateringer til telefonene (pga det er så mange).

Jeg kjøpte HTC Hero den dagen den kom ut, fikk en oppdatering 2-3 måneder etterpå og det kom ikke noe fra HTC før etterspørselen hadde blitt så stor et halvt år etter det igjen.

Jeg forstår at det begrenser seg hvor mye utviklerne greier å utvikle til gamle telefoner, men likevel det forblir en stor svakhet i mine øyne at det rulles ut en ny Android telefon fra en produsent hver måned, og ikke en skikkelig produktlinje en gang i året (folk flest bytter ikke telefon oftere enn det uansett).

Nå avventer jeg kjøp (med forsikringspenger) av ny telefon til vi får sett hva Samsung Hercules og iPhone5 bringer til markedet, har på ingen måte bestemt meg for den ene eller den andre telefonen, men frykter at Herculesen blir for stor (nok et problem med nesten alle toppmodellene med Android) og 5en får for lite oppgraderinger i henhold til dagens mobiler fra Samsung osv.

Uansett du kan på ingen vis si hvilken telefon som er best for meg, og det er det handler ingenting om fanboyisme, som burde være mer enn tydelig nok nå.

Jeg vil ha mest mulig for pengene til det bruket jeg skal bruke gjenstanden til.

Det gjelder ALT jeg kjøper (utenom klær :tease: ).

Lenke til kommentar

Jeg må nesten le når jeg ser folk si at iOS er lettere enn Android å bruke.

For fakta her er nemlig at Android er så lett å bruke fra før av at det at iOS er lettere å bruke ikke har noen betydning.

Hvorfor skal man gå rundt å tenke på at iOS er litt lettere å bruke når begge OS'ene er så lett å bruke at selv bestemor ikke har noen problemer å bruke dem i det daglige liv?

Og dem som har problemer med å skjønne Android er egentlig folk som egentlig ikke skulle ha hatt smart telefoner mellom hendene til å begynne med.

Jeg har eid et iPhone OS produkt og har prøvd forskjellige iOS enheter i lengere tid og kan si med sikkerhet at Android ikke er noe mere vanskelig å skjønne enn iOS.

Med at dere bruker argumentet på at iOS er så mye lettere enn Android, så får jeg et inntrykk av at iOS enheter egner seg til folk som så vidt vet hvor man skal slå på en datamaskin / TV eller en DVD-spiller.

Endret av Exynos
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

For fakta her er nemlig at Android er så lett å bruke fra før av at det at iOS er lettere å bruke ikke har noen betydning.

Hvorfor skal man gå rundt å tenke på at iOS er litt lettere å bruke når begge OS'ene er så lett å bruke at selv bestemor ikke har noen problemer å bruke dem i det daglige liv?

Og dem som har problemer med å skjønne Android er egentlig folk som egentlig ikke skulle ha hatt smart telefoner mellom hendene til å begynne med.

Jeg har eid et iPhone OS produkt og har prøvd forskjellige iOS enheter i lengere tid og kan si med sikkerhet at Android ikke er noe mere vanskelig å skjønne enn iOS.

Med at dere bruker argumentet på at iOS er så mye lettere enn Android, så får jeg et inntrykk av at iOS enheter egner seg til folk som så vidt vet hvor man skal slå på en datamaskin / TV eller en DVD-spiller.

Som jeg dro frem i forrige post:

Ta Microsoft Exchange f.eks., her går kompatibiliteten på exchange 03, 07 og 10 om en annen med de forskjellige android versjonen, og ofte bruker jeg en del tid på feilsøking for å så finne ut at f.eks. exchange 2010 ikke fungerer på 2.2, men på 2.1 og 2.3 .

På iPhone fungerer det bare og den henter til og med server innstillingene automatisk (hvor det krever manuell innstasting på Android).

Ikke akkurat det bestemor gjør nei, eller på iPhone går det jo greit så lenge de kan eposten og brukernavnet sitt.

Lenke til kommentar

Som jeg dro frem i forrige post:

Ikke akkurat det bestemor gjør nei, eller på iPhone går det jo greit så lenge de kan eposten og brukernavnet sitt.

Nå snakker vi om den vanlige brukeren og ikke en IT-kar.

Lenke til kommentar

...Særlig høy status blant de med teknisk interesse får de nok aldri...

Tøvprat.

Her vil jeg ha en forklaring på hvorfor du sier tøvprat?

Alle jeg vet om som har iPhones har den kun på grunn av mote status.

Lenke til kommentar

Jeg kan gi en like god forklaring som det ble gitt tidligere. iPhone 4 er ikke bare en telefon for mindre teknologi intereserte, høyst nerdete og teknologi geeks eier telefonen.

Det eneste elendige i denne tråden er de ignorante holdningene :).

Lenke til kommentar

Jeg kan gi en like god forklaring som det ble gitt tidligere. iPhone 4 er ikke bare en telefon for mindre teknologi intereserte, høyst nerdete og teknologi geeks eier telefonen.

Det eneste elendige i denne tråden er de ignorante holdningene :).

Nå var vel diskusjonen om det fulgte status med, ikke om den er i bruk blant teknologiinteresserte. Så det er mulig dere snakker om to forskjellige ting. Jeg har jo som teknologiinteressert en Nokia 1100, men den gir ikke noe status blant andre teknologiinteresserte akkurat :)

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en iPhone 4 og kjøpte den ikke i det hele tatt pga. status. Jeg har også en silikonskin på den fordi jeg synes grepet blir for glatt uten (gjelder også mange av android telefonene). For meg og flere bekjente er en evt. "status" som måtte følge med en telefonen totalt irrelevant.

Når man leser trådene her skulle man tro at om man kjøper en Android telefon så får man automatisk status som over middels teknologi interesert og likeledes flink i faget. Dette er jo bare tøv men gir inntrykk av at kanskje Android kjøpere er mer opptatt av statusen en telefon gir enn de som kjøper iPhone da førstnevnte er de jeg ser snakker om "status". Dette ser tilsynelatende ut som et slags mindreverdighetskompleks som ikke hører noe sted hjemme da både iOS/iP 4 og siste generasjon Android telefoner er ypperlige produkter og vektskålen for de fleste tipper i den retningen hvor den best gjør de viktigste oppgavene man har behov for.

Jeg vurderte selv hovedsaklig Android telefoner og fulgte med på alle produkter 6 mnd. før iP4 lanseringen, hvor småting som alikevel var viktig for mine daglige gjøremål, avgjorde at jeg da valgte iP4. Jeg hadde 6 mnd. tidligere aldri drømt om at jeg ville kjøpe en iPhone utfra hva vi da visste om 3GS og tidligere modeller.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Exynos var da tidlig ute med å påstå at mobilen gjenspeiler hvilken type person du er (iallefall innenfor karriere), så hva skal enn si?

ATW, vedder på at du faktisk har en av verdens beste mobiltelefoner der.

Savner også en enkel telefon med taster, god samtalekvalitet og lang batteri tid.

Men pga. behovet for exchange støtte kan jeg ikke ha enn sånn :-(

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...