Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg kjører jevnlig med Ad-Aware og har ikke noe problem med gator, men må huske å slette gtm katalogen når den først blir installert, den tar ikke ad-aware.

Men skal du få bort alt som legger seg inn, må du også bruke Spybot. Jeg hadde en irriterende tysk ting i system tray i over ett år, no kalt zampo, jeg hadde avinstallert den, men den lå forsatt å poppet opp hver gang jeg startet, ad-aware hjalp ikke, men med spybot så forsvant jævlen for gått, men vær MEGET forsiktig hvis du bruker den, se nøye over allefilene før du sletter dem, fordi jeg måtte installere imesh igjen, og da kom de mye tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ble så frustrert over Gator at jeg sendte mail til de og prøvde å få vite hvorfor de lager et så irriterende program, som ikke gjør noen noe godt. Og ikke minst, hvorfor det blir installert "nesten" uten at folk vet om det. Første jeg sendte fikk jeg et sånn derre standardsvar: We will not answer a mail in that kind of language you are using in this mail... så jeg sendte en til, med mindre banneord, og da svarte de. Fikk en link til en side som skulle sjekke om jeg hadde Gator inne, det var jo snilt av de. Detect GAIN. Ja det er GAIN som står bak Gator, og de andre rakettforskerprogrammene. Denne siden finner iallfall hurtig ut om du har driten på maskinen eller ikke.

Ad-aware og spybot finner vel for så vidt også ut om du har Gator/GAIN inne, og fjerne den om du ønsker. Problemet er vel at du mest sansylig har fått denne installert med en eller annen form for programpakke som var "gratis", og derfor vil ikke dette programmet fungere etter at du fjerner Gain/Gator. Det er vel derfor vi har "light" versjoner av de beste "gratis" programmene!

Gator er iallfall ikke noe jeg ønsker å ha på min maskin. Et program som i hovedsak suger båndbredde og laster ned trusereklamer fra statene, hva i all videste verden skal jeg med det, spurte jeg de om. De kunne ikke si noe god grunn til at jeg skulle ha programmet installert.

Jaja.. må nesten gå å legge meg nå, skal vist tidlig på jobb ser jeg. Jesp...

RIAA har ikke forstått at det er positivt at folk laster ned musikk. Jeg som liker å høre mye på musikk laster gjerne ned en sang av et nytt band, hører på den litt, og når jeg tilfeldigvis er innom på platekompaniet, så kjøper jeg hele skiva. Det hadde ikke jeg gjort uten at jeg hadde hørt den sangen jeg lastet ned. For meg holder det ikke med å ha all musikk på mp3. Det er ikke i nærheten av samme lydkvalitet, og låter derfor ikke så krystallklart på mine Bowers & Wilkins høyttalere.

Det er vel for så vidt ikke musikk jeg laster ned i store mengder av. Det er vel film og serier det går mest av. Men også der kjøper jeg på DVD når det omsider kommer det jeg vil ha. Samme gjelder film. DivX, XviD o.l. er greit å ha til det kommer ut en DVD versjon.

Selvsagt finnes det jo fattige gnitne snyltere som bare henter ned, og aldri kjøper noe. Det blir for dumt etter min mening.

Uff skulle vist legge meg jeg.. Ble litt ivrig her.

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...