Cinx Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Hello folkens! Jeg trenger hjelp til valg av nye deler til min ny pc. Lenge har jeg vært borte fra gaming verden og utforsket livet utenfor skjermen, men nå har jeg bestemt meg for å gjøre comeback! Jeg er ikke akkurat oppdatert på noe som helst innenfor hardware verden for tiden og derfor søker jeg hjelp hos dere. Jeg ønsker at pcen skal ha det nyeste og beste av teknologi til en prislapp på alt fra 20 til 30 tusen. Jeg har bestemt meg for å gå for en vannkjølt løsning i denne maskinen, men noen peiling på vannkjøling har jeg aldri hatt så det hadde vært fint om noen kunne vist meg et godt system, og hvilke deler som trengs. Det eneste jeg egentlig har kikket på er kabinetter og jeg tror jeg kommer til å gå for et Corsair 800D. Virker som en god løsning for å bygge i og ha et vannkjølt system i. Kom gjerne med synspunkter hvis det finnes et annet kabinett ute på markedet som er bedre. Maskinen trenger ikke stå ferdig i løpet av uken, kan godt drøye et ferdig resultat noen måneder, så om det er nye teknologier som er på vei vil jeg helst vente på at de kommer, og ikke sitte igjen med det nest beste når jeg kunne hatt det beste dagen etter. Pcen jeg sitter på nå har egentlig ikke så mye som kan brukes i den nye maskinen, utenom et par terra disker, og en 750w PSU. Regner egentlig med at PSUen må byttes til en 1000W eller mer med den nye maskinen. For meg spiller det ingen rolle om maskinen er AMD, Intel, Asus, Abit, Nvidia, eller ATI basert, bare kjør på med forslag! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Det er feil tidspunkt å investere i en PC i det prissjiktet siden neste generasjon grafikkort og platform er rett rundt hjørnet. Du bør vente på 28 nm high end grafikk og LGA 2011 platformen ellers er PCen utdatert innen noen måneder. Et LGA1155 oppsett til 10k med feks 120 GB SSD og GTX 570 kan ha noe for seg dersom du trenger ny PC umiddelbart, men du bør vente med de store investeringene til neste generasjon. Endret 8. juli 2011 av BadCat Lenke til kommentar
Cinx Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Fantastisk, takker for svar. Når kommer neste generasjon? Kunne du linket meg noen sider hvor jeg selv kan følge med på når det kommer? Lenke til kommentar
steinarsen44 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Det er feil tidspunkt å investere i en PC i det prissjiktet siden neste generasjon grafikkort og platform er rett rundt hjørnet. Du bør vente på 28 nm high end grafikk og LGA 2011 platformen ellers er PCen utdatert innen noen måneder. Et LGA1155 oppsett til 10k med feks 120 GB SSD og GTX 570 kan ha noe for seg dersom du trenger ny PC umiddelbart, men du bør vente med de store investeringene til neste generasjon. Rett rundt hjørne? LGA 2011 platformen er da blitt utsatt til 2012, og ingen vet når i 2012 den blir lansert... Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Lanseringen er forskjøvet ca 40 dager fra november til januar. Lanseringen kan skje både før og etter. Det er først og fremst de nye modellene på LGA1155 som er blitt utsatt. High end prosessor til LGA 2011 kan komme flere måneder før mainstream og det kan skje allerede i overgangen mellom høst og vinter. Poenget er at dersom man bruker 30-60k nå så er maskinen håpløs utdatert innen 6 måneder spesielt grafikkortene, derfor bør man ikke investere mer enn 10k hvis man trenger PC umiddelbart. Dersom man kjøper etter lansering av high end 28 nm grafikk og 2011 platform har man PC i 2 år etter det. Endret 8. juli 2011 av BadCat Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Gå for alt trådløst og sett maskinen i ett annet lite brukt rom.link Da slipper du all støy. neida men På Gpu fronten anbefaler jeg gtx 580 i sli. Endret 8. juli 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå