Mystikus Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Uværskveld med strømstans på Foldereid Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Synes så avgjort at brospennet og bile passer inn i bildet. Det gir en god dybdefølelse og gir kompet mer dynamikk. Liker formatet, stemningen og detaljene med båten, kirka og husene. Når jeg blåser bilde opp i full størrelse, kan jeg se noen små tekniske problemer. Men det er slike ting som ikke ville komme fram hvis du valgte å printe ut bilde. Selv har jeg kommet til at det blir litt for voldsomt å legge bilde ut i 100% størrelse. Jeg reduserer størrelsen med 40-50%. Da er det mulig å se bildet i full størrelse, uten å måtte scrolle alt for mye Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Synes så avgjort at brospennet og bile passer inn i bildet. Det gir en god dybdefølelse og gir kompet mer dynamikk. Liker formatet, stemningen og detaljene med båten, kirka og husene. Når jeg blåser bilde opp i full størrelse, kan jeg se noen små tekniske problemer. Men det er slike ting som ikke ville komme fram hvis du valgte å printe ut bilde. Selv har jeg kommet til at det blir litt for voldsomt å legge bilde ut i 100% størrelse. Jeg reduserer størrelsen med 40-50%. Da er det mulig å se bildet i full størrelse, uten å måtte scrolle alt for mye Takk for den utdypende og hyggelige tilbakemeldingen, Wasco:) Dette med at bildet blir for stort i 100% visning på mindre skjermer kan ikke vi som har større skjermer ta hensyn til. Tross alt så er intensjonen med digit at det skal brukes for "kvalitetsbilder" og ikke et fotoalbum og derfor er det et must å kunne se bildene i høy oppløsning for å kunne gi en bedre bedømmelse. Om du klikker på link og bildet kommer i fullskjermstørrelse så kan du jo bare høyreklikke bildet og deretter låne det med inn til Photoshop Stilig bilde:) Takk for det Kjell Arne - artig at du likte bildet:) Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Stilig bilde:) Takk for det Kjell Arne - artig at du likte bildet Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 +for spennende komp,klart og fint,liker selv og godt dette og blåse opp bildene og gå inn i detaljene. Lenke til kommentar
wasco Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Om du klikker på link og bildet kommer i fullskjermstørrelse så kan du jo bare høyreklikke bildet og deretter låne det med inn til Photoshop Det har jeg allerede gjort Bare at jeg bruker drag and drop metoden Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 +for spennende komp,klart og fint,liker selv og godt dette og blåse opp bildene og gå inn i detaljene. Takk for den hyggelige tilbakemeldingen, Tor - artig at du likte bildet ! Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Og bruke detaljene i broen til å ramme inne bilde var en god ide og jeg synes absolutt bilen må være med. Hvis jeg skulle valgt vekk noe fra bilde så måtte det vært den nederste delen. Hvis det var jeg som stod der så tror jeg at jeg hadde prøvet landskapsformat og da fra toppen av kirkespiret og opp. Da hadde du fått et bilde med fokus på skiftene skydekke og fjellene langt vekke som ble innrammet av brodetaljene, men det er jo i henhold til min smak. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Og bruke detaljene i broen til å ramme inne bilde var en god ide og jeg synes absolutt bilen må være med. Hvis jeg skulle valgt vekk noe fra bilde så måtte det vært den nederste delen. Hvis det var jeg som stod der så tror jeg at jeg hadde prøvet landskapsformat og da fra toppen av kirkespiret og opp. Da hadde du fått et bilde med fokus på skiftene skydekke og fjellene langt vekke som ble innrammet av brodetaljene, men det er jo i henhold til min smak. Det er nok bare jeg som vil vise fram en del av bygda - he he:) Neida, jeg var også facinert over alle de mørke vinduene som kontrast til sollyset. Jeg har tenkt over dine vurderinger angående komposisjonen og synes det er fint med slike innspill. Selv oppfatter jeg at brukonstruksjonen blir veldig dominerende ved et landskapsformat slik som du nevner. Takk for din konstruktive og hyggelige tilbakemelding, bareanton! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg er helt enig med bareanton at broen og bilen er en viktig del av bildet. En ulempe er at pillaren er buet, og kun på høyre side, slik at den skaper litt ubalanse. Jeg vil også beskjære litt i bunn; men er enig i at noe av bygda må være med. Jeg ville ha beskjært rett under husene langst "hovedgata" - da slipper du også ledningen tvers over bildet der nede. Lenke til kommentar
Mystikus Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg er helt enig med bareanton at broen og bilen er en viktig del av bildet. En ulempe er at pillaren er buet, og kun på høyre side, slik at den skaper litt ubalanse. Jeg vil også beskjære litt i bunn; men er enig i at noe av bygda må være med. Jeg ville ha beskjært rett under husene langst "hovedgata" - da slipper du også ledningen tvers over bildet der nede. Min oppfatning angående båten og vannet i bunn av bildet er at det gjorde seg som en fin "sokkel" til landskapet. Ledningen i bunnen burde jeg kommet på å ta bort ! Takk for ditt innspill tomsi42 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg