Gå til innhold

Fraktprisene til MPX, Express over natten

Anbefalte innlegg

Er det jeg som ikke skjønner Postens prislister, eller er det MPX som tar seg fett betalt? Jeg skal ha pakken sendt med "Express over natten"

Jeg skal bestille 1 stk. Samsung 172T 17" LCD skjerm, og får en pris på frakten som etter mine begreper er ekstremt dyrt. Skjermen veier 4,7 kg og ut i fra mine beregninger, så koster dette innen sone 2 (postens soner) kr. 195,- + oppkravsgebyr.

MPX beregner seg kr. 488,- inkl. eventuelt gebyrer. I deres egen prisoversikt står DETTE: Kr. 161,- Og i Postens prisliste står DETTE Dette er en differanse på kr. 327,-. At det kommer et oppkravsgebyr på ca kr. 50,- er jeg inneforstått med, men allikevel er prisen utrolig stiv.

En annen sak er MPX sine fakturaer, det står ikke spesifisert fraktpriser på disse. Det eneste som står er: Frakt, Iht. gjeldende sats. Altså, ingen beløp er spesifisert. Hvilken sats er det de går ut i fra?

Er det noen som kan gi meg en forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne pakken beregnes sikkert etter volumvekt.

Hvis pakken er f.eks 80cm x 80 cm x 20cm blir dette 128 dm3. Denne deles på 5 for å få volumvekten. 128/5 = 25.6kg. Dette gir en pris på 320 eks mva. 320 * 1.24 = 396.8kr + evt gebyrer!

Man må jo være matematiker :o for å finne ut av dette på egenhånd. Uansett, så valgte jeg den tradisjonelle servicepakken, et sted går grensa.

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Dette er bare for bedrifter .

Neida, dette fungerer også for privat personer. Hvis så hadde vært tilfelle, så er det bare å dikte opp et firmanavn som f.eks.

Kjøpelyst AS v/Ola Normann

Salgsveien 8, 1 etg.

1400 Hakkebakkeskogen

Tlf.: 23 04 70 00

MPX og all de andre nettbutikkene gir blanke i om det er firma eller ikke. Dessuten står det ikke noe forbehold om at faktura adressen skal være et firma.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...