Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er på utkikk etter å ha en bærbar PC som skal brukes til det meste av programmering, bilderedigering og gaming.

Jeg har tenkt en øvre prisgrense på ca 11.000, og er litt usikker på hva jeg skal velge.

http://www.dustinhome.no/pd_5010596151.aspx er det beste alternativet jeg har funnet så langt, men det kan godt hende det er en del tilbud eller nettbutikker jeg ikke er klar over som har bedre alternativer.

Noen som vil kaste litt lys på denne problemstillingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, har vurdert dette selv, og har lest en del om bærbare gaming pc på forums og nettbutikker.

Den jeg har vurdert mest er nok G74SX-A1 Pris: 11,295,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635481#extra

Dette er den (ikke 3D) versjonen av Asus' nyeste bærbare fra Juni/Juli 2011.

NB: Ikke tilgjengelig fra Komplett.no ennå. Ubekrefted dato 28.Juli. (~20 dager) Hvis du (som meg) kan vente.

Man kan kjøpe dyrere versjon(er) da med 3D skjerm, Blu-Ray osv. Men blir litt for dyrt for meg.

17" FullHD 1920x1080, i7 firekjerners, 6GB DDR3 1333MHz minne (såvidt jeg har forstått så er det en minne plass til overs for oppgradering) kurrant 750GB standard 7200rpm hdd, (også lest att den har en hd bay til, evt til en SSD man kan installere selv)

Denne har GTX560m med 3GB video minne, som høres litt sprøtt ut. Kanskje det funker veldig bra, kanskje den får kjøleproblemer.

Som vanlig er jo batteriet vanglig for en gaming PC, lest at man ikke skal forvente mye batteritid. Strøm kabel er nok handy og ha.

I forhold til PC'n du nevnte, synes jeg denne er mer for pengene i forhold til innmat. Jeg har ikke prøvd denne, så jeg anbefaler at du leser mer om den før du evt kjøper. Jeg har sett mye i det siste på nettet, og vanskelig å finne en bærbar som kan konkurrere med denne. Det er jo Alienware, men koster en del mer for mye av det samme innmaten.

Si ifra om du finner noe bedre, vurderer fortsatt og investere i en skikkelig gamer pc.

/Nibs

Endret av Nibs
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...