lassemidtsiann Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Noen som kan gresk som kan fortelle meg hva "En øl, takk" er og hvordan man uttaler det? Jeg har hørt om Google Translate men stoler ikke helt på det. Gjerne ha med en liten "pronounciation for dummies"-leksjon! Lenke til kommentar
For Your Eyes Only Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 ein beer, gracias. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 http://www.bugeurope.com/essentials/greek.html Lenke til kommentar
FredTrump Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Noen som kan gresk som kan fortelle meg hva "En øl, takk" er og hvordan man uttaler det? Jeg har hørt om Google Translate men stoler ikke helt på det. Gjerne ha med en liten "pronounciation for dummies"-leksjon! Jeg pleier alltid å si " Birra, efharisto" Ellers kan du si på denne måten "birra, parakalo" Skal du ha mer enn en Øl, tar du med tall " The-o birra, parakAlo" Lenke til kommentar
SOLVID Skrevet 4. september 2017 Del Skrevet 4. september 2017 (endret) Μια μπύρα σας ευχαριστεί Fonetisk blir det : Mia bira sas efariste To øl δύο μπύρες Dio bires Et glass øl ένα ποτήρι μπύρα ena potiri bira En flaske øl ένα μπουκάλι μπύρας ena pokali bira Bira = entall Bires = flertall (flere enn en øl) Skål γαμασ fonetisk: Jamas Tellemåte fra en til ti ένα, δύο, τρία, τέσσερα, πέντε, έξι, επτά, οκτώ, εννέα δέκα, Fonetisk uttalelse Ena, dio, tria, tessera, pende, eksi, efta, oktå, ennia, deka. Der det er et "tøddel" over bokstaven legges det trykk på bokstaven. Endret 4. september 2017 av SOLVID Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå