Gå til innhold

Nytt skjermkort - Hvilket?

plex-

Anbefalte innlegg

Sitter å skal kjøpe meg nytt skjermkort, men hvilket?

Har 2 stk jeg grubler over, men er åpen for andre forslag. Har dere kommentarer/erfaringer/forslag?

Sapphire Radeon 9800 Pro (3890,- på MPX med vifte.. bråker den?)

Sapphire Radeon9700 Atlantis PRO Ultimate ED (3350,- på MPX uten vifte; men kjøles den nok?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

kommer helt an på hvilket skjermkort du har nå..

har du et skjermkort som duger så er det ikke nødvendig med noe oppgradering på akkurat dette tidspunktet..

ser vi på spillene som kommer

- half life 2 - har ikke spesielt høye systemkrav ifølge valve

hl2 er det spillet som er nærmest oss nå, vertfall av godbitene, etter det blir det et pusterom frem til doom3 som kommer til å kreve et monster av et skjermkort (rent generelt system)

samme gjelder resten av titlene - s.t.a.l.k.e.r oblivion lost

osv.. og innen doom3 kommer så har vi også fått nv38 som er basert på 5900 ultra..

point is, har du et desperat behov for skjermkort for å kunne spille dagens spill så go ahead, kjøp 9800 pro..

ultima edition 9700 pro er en dårligere løsning som er til de grader overpriset..

men har du et greit nok skjermkort som duger så anbefaler jeg deg å vente til neste ati og nvidia løsning som snart blir annonsert.

Lenke til kommentar
kommer helt an på hvilket skjermkort du har nå..

har du et skjermkort som duger så er det ikke nødvendig med noe oppgradering på akkurat dette tidspunktet..

ser vi på spillene som kommer  

- half life 2 - har ikke spesielt høye systemkrav ifølge valve

hl2 er det spillet som er nærmest oss nå, vertfall av godbitene, etter det blir det et pusterom frem til doom3 som kommer til å kreve et monster av et skjermkort (rent generelt system)

samme gjelder resten av titlene - s.t.a.l.k.e.r oblivion lost

osv.. og innen doom3 kommer så har vi også fått nv38 som er basert på 5900 ultra..

point is,  har du et desperat behov for skjermkort for å kunne spille dagens spill så go ahead, kjøp 9800 pro..

ultima edition 9700 pro er en dårligere løsning som er til de grader overpriset..

men har du et greit nok skjermkort som duger så anbefaler jeg deg å vente til neste ati og nvidia løsning som snart blir annonsert.

Ikke helt sant....

Kommer også ann på di andre komponentene i pcen, har du en under 2ghz så bør du oppgrader cpu først, så skjermkortet for å dra nytte av det i det hele tatt. Utrolig kjipt å sitte med et high end skjermkort uten å kunne utnytte det maks.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

selvsagt..men har fyren først tenkt til å kjøpe enten 9700 pro eller 9800 pro så regner jeg med han har satt seg såpass inn i saken at han er over "grensa"

Lenke til kommentar

Jeg har ett GeForce 4 TI4200 med 64MB ram så det burde kanskje holde litt til de nye modellene kommer.

Maskinen ellers er en 2.8GHz med 1GB ram så den bør takle de fleste skjermkort.

Takker for alle innspill... sparte meg kanskje for ett dårlig kjøp.

Lenke til kommentar

Jeg også ville ha ventet til november, men på en annen side ...

ting som disse dukker opp hele tiden, så innen den tid vil nok disse produsentene ha annonsert noe nytt en vil 'vente' på....

Så det er et vanskelig valg, men hvis du ikke føler er SINNSYKT behov så vent så lenge som mulig!

Lenke til kommentar

:)

Vel. Jeg er ikke helt enig i de andre .Sapphire 9700Pro Ultimate er et genialt kort hvis du vil ha en stillegående PC. Det er 100 % lydløst og blir bra nok kjølet til at det går bra å overklokke det .

Ellers har jo dette kommet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

men koster jo...

Rådet om å vente ? Vel hvis man skal tenke sånn kan vi jo aldri oppgradere , det kommer jo ALLTID et bedre kort om en måned eller 2 ? Jeg gikk lenge å ventet på FX 5800 Ultra , men kjøpte et Radeon 9700 n.p. mens jeg venta. Det var jo bedre !!

Til spill er nok det 9800pro kortet du nevnte det beste , og vil være en av de beste i 6 mnd- 1 år ennå !

Lenke til kommentar

Tja, venting kan vær eng od ide, slik at prisene synker. Men da kan en risikere å vente for alltid. Men det er uansett ikke smart å oppgradere fra GeForce4 i DAG for å kjøre spill som kanskje ikke kommer før, tja, 30. September? ;)

Vent med å kjøpe kort til en ukes tid før du skal kjøpe deg et nytt spil. Så har prisen sikkert sunket og det har kanskje kommet ut ett nytt spill også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...