amundsf Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Hei! Har etterhvert blitt en relativt avansert MS Accessbruker - til "ikke utvikler" å være. Jeg kan skrive enkle koder, men ingenting avansert. For noen enkle egne prosjekter hvor funksjonalitet ikke er viktigst, men tilgjengelighet for flere personer står høyere kunne jeg tenkt meg å heller legge dette i en enkel database på nettet. MEN: Jeg er altså ikke programmerer og trenger derfor en løsning som ikke er basert på programmering. Har begynt å gjøre noen søk og funnet noen som jeg skal sjekke ut når jeg blir mer våken Men er det noen som bruker noe sånt og som har en anbefaling til løsning? Databasetyper vi snakker om er type "skal utføres" hvor må kunne velge noen statuser, hvem som er ansvarlig osv. Flere må kunne logge inn, man trenger et par skjemaer for registrering og mulighet for noe rapportering. Ikke noe krav, men hvis man kan rettighetsstyre skjemaene/rapportene hadde det vært en bra bonus Det beste ville selvsagt vært en gratisløsning, men kan være villig til å betale noe hvis det gir vesentlige fordeler. På forhånd takk for alle tips! - Amund Endret 7. juli 2011 av amundsf Lenke til kommentar
War Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hva med http://www.phpmyadmin.net/home_page/index.php + MySQL? Selve brukergrensesnittet til brukere lager man lett i visual basic Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Det høres ut som om du egentlig er ute etter et eller annet online prosjektstyringsverktøy, og dem finnes det mange av - både gratis, billige, og ikke fullt så billige. Så det er ikke sikkert dere har behov for noe skreddersøm. Men de er veldig forskjellige, så du bør finne et som passer måten dere skal bruke det på, og det kan kreve litt research. På mitt team bruker vi en prosjektstyringsteknikk som heter kanban, og har funnet et bra verktøy tilrettelagt for det som heter AgileZen. Rapporteringsmulighetene er dog noe begrenset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå