Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Har gresspollen og i natt svettet jeg og snøt og var varm i øynene og har en ubehagelig følse i leddene. Kan pollen opptre på samme måte som forkjølelse? eller svekke immunforsvaret så en forkjølse kan komme? Har ikke vært syk på flere år så litt rart at dette skulle komme nå. I itllegg så har jeg ikke merket noe pollen de 2 siste sommerne så i år er det ganske ille igjen. takker til svar. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Svar: Ja, og ja. Bruk dine medisiner hvis du har. Ellers få kjøpt Zyrtec på apoteket. Du bør også tenke på å gå til legen for mer permanent medisinering i sesongen. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Har gresspollen og i natt svettet jeg og snøt og var varm i øynene og har en ubehagelig følse i leddene. Kan pollen opptre på samme måte som forkjølelse? eller svekke immunforsvaret så en forkjølse kan komme? Har ikke vært syk på flere år så litt rart at dette skulle komme nå. I itllegg så har jeg ikke merket noe pollen de 2 siste sommerne så i år er det ganske ille igjen. Bytt ut 'pollen' med 'pollen-allergi', så gir innlegget ditt mening. Og, ja, det kan minne mye om en forkjølelse. Du kan vel nå få kjøpt Zyrtec-tabletter (eller Cetirizin, e.l.) på apoteket uten resept, så du kan jo se om det hjelper. (Du må ta dem som forebyggende medisin, altså før du merker plagene.) Det finnes vel også både nesespray og øyedråper, som sikkert hjelper raskere når du først føler plagene. Forekomsten av gresspollen kan variere mye fra år til år og fra sted til sted. I tillegg til at allergien kan forandre seg hos den enkelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå