glennm95 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei! jeg er på utkikk etter en telefon da jeg har mistet min. jeg har sett på Sony Ericsson Xperia X10 mini/PRO PRO: Denne versjonen ser veldig tykk ut og tastaturet er lite.. MINI: Denne har ikke tastatur og jeg aner ikke hvordan tastaturet er på den Noen som har peiling som kan hjelpe med? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) På mini er tastaturet på skjermen. Trykkskjerm. Endret 8. juli 2011 av Blåbær Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Pro er ikke SÅÅ tykk, og det er fortsatt en del som foretrekker fysisk tastatur. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Mener du de nye versjonene eller den gamle? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 X10 Mini serien er antikviteter allerede. De er trege, kan ikke oppgraderes fra Android 2.1 til nyere versjoner, har lite minne for app, og skjermoppløsningen er halvparten av normal oppløsning (og kun 20% av høy oppløsning). De eneste fordelene er at de er noen mm mindre enn andre små modeller, Pro er billigste Android med tastatur, og for meg har batterilevetiden på X10 Mini vært bedre enn min X10 og Neo. I august lanserer SE de nye Xperia Mini og Mini Pro med Android 3.3, HD filming og litt større skjerm med normal skjermoppløsning. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 En annen fordel med X10 mini pro er prisen. Har sett den til under 1000-lappen, uten abonnement. Skal lete litt for å finne andre med tastatur i samme "kvalitet" i dette prisområdet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 X10 Mini serien er antikviteter allerede. .... Uansett hva du kjøper i dag er det antikivitet om ett år. Dersom du liker X10 mini (pro), den dekker ditt behov, og prisen passer, bør du kjøpe en. Det er ikke et dårlig valg. Mange jeg kjenner, både på jobben og privat, har denne, og er fornøyd. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 X10 Mini serien er antikviteter allerede. .... Uansett hva du kjøper i dag er det antikivitet om ett år. Dersom du liker X10 mini (pro), den dekker ditt behov, og prisen passer, bør du kjøpe en. Det er ikke et dårlig valg. Mange jeg kjenner, både på jobben og privat, har denne, og er fornøyd. Poenget er at disse allerede er et år gamle, og godt på etterkjelken, spesielt skjermen er alt for dårlig (har for lav oppløsning) for at bruken av den skal føles flytende. Ellers er den fysiske kvaliteten utmerket, og tastaturet er godt å bruke. Men spesielt liten føles ikke pro i lommen, der den blir mer som en kreftsvulst i lommen. Nesten 2cm er for mye. Jeg har hatt den i over et år, er veldig fornøyd med den, men tykkelse og skjerm er ankepunkter som fører til at jeg kommer til å skifte den ut med SE xperia Ray som kommer i august. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Tør påstå at de var antikviteter for et år siden. Dersom du vil ha en ålreit telefon, "go for it". Om du vil ha noe som er litt mer androidleketøy, spar mer penger og vent på arvtageren. Lenke til kommentar
DBM Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 En mini er omtrent like femi som klapptelefon og som sagt ganske utdatert allerede. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 X10 Mini serien er antikviteter allerede. .... Uansett hva du kjøper i dag er det antikivitet om ett år. Dersom du liker X10 mini (pro), den dekker ditt behov, og prisen passer, bør du kjøpe en. Det er ikke et dårlig valg. Mange jeg kjenner, både på jobben og privat, har denne, og er fornøyd. I dag faller X10 Mini mellom to stoler, den er for simpel og treg til å fungere som god smarttelefon, og for komplisert til å være en simpel brukstelefon. Når mange tidligere brukere nå velger å bytte den ut fordi den er utdatert bør prisen synke kraftig. Et annet poeng er at en telefon som ikke kan oppgraderes vil utgjøre en sikkerhetsrisiko da det vil være mange feil i Android 2.1 som ikke er patchet. Likevel vil jeg ikke selge min, da den kan fungere utmerket som liten GPS. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Et annet poeng er at en telefon som ikke kan oppgraderes vil utgjøre en sikkerhetsrisiko da det vil være mange feil i Android 2.1 som ikke er patchet. Likevel vil jeg ikke selge min, da den kan fungere utmerket som liten GPS. Selv om du ikke kan oppgraderer til nyere Android, regner jeg med at det kommer patcher til 2.1 også? GPS er vel det bruksområdet X10 mini pro er minst egnet til, med den lille skjermen. Jeg har en htc med 3.2" skjerm med TomTom, og synes den også er litt liten. Bør være minst 3.5, helst 4+, for å fungere godt som bil-GPS. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Et annet poeng er at en telefon som ikke kan oppgraderes vil utgjøre en sikkerhetsrisiko da det vil være mange feil i Android 2.1 som ikke er patchet. Likevel vil jeg ikke selge min, da den kan fungere utmerket som liten GPS. Selv om du ikke kan oppgraderer til nyere Android, regner jeg med at det kommer patcher til 2.1 også? GPS er vel det bruksområdet X10 mini pro er minst egnet til, med den lille skjermen. Jeg har en htc med 3.2" skjerm med TomTom, og synes den også er litt liten. Bør være minst 3.5, helst 4+, for å fungere godt som bil-GPS. Google har laget patcher til 2.1, men siden 2.1 er utgått forventer de at brukerne oppgraderer til 2.3.x. Dessverre må patcher fra Google først godkjennes/tilpasses av telefonprodusenten, og for mange sponsede telefoner må patchene deretter godkjennes/tilpasses av mobiloperatøren. I praksis har det derfor vist seg at hvis man har andre mobiler enn Nexus-modellene kan man ikke forvente patcher og oppgraderinger, men med nyere modeller blir man nå lovet patcher og oppgraderinger i minst 18 måneder. Ja, GPS-navigasjon i bil krever stor skjerm. For bruk til fots eller som speedometer til sykkel fungerer også en liten skjerm med dårlig oppløsning. Jeg venter nå på et Polar pulsbelte med Bluetooth for å også kunne logge pulsen under trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå