DOG_50 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei. En venn av meg har en 60gb ps3, som desverre tok kvelden. men jeg eller han vet ikke helt sikkert hva han kan kreve og hva som må gjøres. Så langt jeg vet så er det 5 års reklamasjonsrett som skal dekke slike tilfeller, siden garantien er utgått? Han kjøpte den brukt på Gamestop for over et år siden, Når han var hos Gamestop sa de at NordiskFilm ikke kunne reparere den siden den var vist for gammel og at han måtte betalle selv for rep. Men ingen av ps3 som er ute nå,i europa er 5 år gammle, siden de ble solgt fra 23mars 2007. Så spørsmåle er kan han kreve gratis rep, ny konsoll hvis rep ikke er mulig eller pengene tilbake og om det er noe annet man kan gjøre? PS: PS3en hans fikk yellowlight. Takker for alle svar Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg vil tru han har krav for reperasjon for 60gb ja under reklamasjon,og som du sier så har ikke 5års reklamasjons tiden gått ut enna,så det er bare og stå på og ikke gi seg når han snakker med gamestop,gamestop skal stå til ansvar når man selger et produkt og et eller annet skjer med produktet. Lenke til kommentar
This is Thomas Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Min ps3 60gb fikk det gule lyset i fjor sommer, og det var ikke noe problem å sende inn den. De jeg fikk igjen virket riktignok ikke, så det endte med at jeg fikk en ps3 320gb slim istedet. EDIT: Når jeg sier "de", så mener jeg det at jeg måtte sende inn maskinene jeg fikk i retur 2-3 ganger før jeg fikk tilbud om en splitter ny. Endret 7. juli 2011 av This is Thomas Lenke til kommentar
DOG_50 Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 ja ok, det var det jeg tenkte. De på gamestop er enten late eller rett og slett gir f**n i kundene sine og er etter mest mulig penger uten å gjøre noe som helst :/ Ihvertfall den butikken hos oss. Men takker for svar folkens Men et spørsmål til, når man kjøper brukt fra gamestop f.eks spill eller konsoll, får man garanti osv som om det var en ny ting? Jeg mener de reklamerte på det for spill hvis jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det må du rett og slett spørre dem om. Idag tok min 60GB dagen... F***. Det verste var at jeg kjøpte den fra Australia, noe som ikke hjelper meg så mye nå. Har ikke fått den såkalte YLoD ennå, men den blinker rødt... Tips? Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det må du rett og slett spørre dem om. Idag tok min 60GB dagen... F***. Det verste var at jeg kjøpte den fra Australia, noe som ikke hjelper meg så mye nå. Har ikke fått den såkalte YLoD ennå, men den blinker rødt... Tips? Helt sikker på at den ikke blinker gult like før den begynner å blinke rødt? Hvis den kun blinker rødt er det pga overopphetning. La den kjøle seg ned og prøv igjen. Jeg har reparert flere 60gb med ylod. Kan alltids være behjelpelig hvis det er det som er problemet, ta isåfall kontakt på PM. Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Lot den hvile en stund og ser nå at det kom gult lys før den blinker rødt igjen... YLOD? Skal prøve å fikse det. Sett mange video på youtube, men hvilken er best? Noen bruker varmluftpistol, andre bruker silicon osv... Redd at den vil dukke opp igjen. Vurderer å kjøpe meg en PS3 slim... Endret 11. juli 2011 av nKyb Lenke til kommentar
zlpw0ker Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Hvis min 60gb får YLOD så jeg ekstremt forbanna,men jeg kommer ikke til og kjøpe en slimm,de er ekstremt stygge og har den styggeste designet jeg har sett og ville hvært skamma for og hatt en,så derfor jeg min ryker så kjøper jeg en ny 60gb,pianolakk finish med the one and only ps3 logo og BC,det er en ps3 som man kan være stolt av,selv om ps3 60gb koster 5lapper brukt Lenke til kommentar
nKyb Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Husk at jeg skrev bare vurdere. Jeg holder med å fikse den nå, venter bare på at kjølepastaen skal komme hjem til meg Er stort sett enig med deg også zlpw0ker, men fordelene med slim som jeg har hørt er at den gir bedre lyd og bruker mindre strøm. Bortsett fra det er den stygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå