Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC gir ikke tegn til liv, hjelp!

Anbefalte innlegg

hei (:

Pcn min har fungert helt fint siden jeg kjøpte den i 2009, men det er ikke sånn lengre..

En dag begynte jeg å få problemer med skjermkortet, det kom streker tvers over skjermen.

Ved siden av dette begynte jeg å få bluescreens og usbinnganger sluttet og fungere til tider.

Tilslutt fungerte ikke skjermkortet lengre i det hele tatt og måtte bli erstattet med et eldre.

Jeg formaterte og de andre problemene forsvant.

Men nå, vil ikke pcn fungere i det hele tatt. Det er mulig å skru på pcn, men får ikke opp skjermbilde.

Pcn har i alle år pleid å lage en slags "hardwarelyd" når jeg skrudde den på, men det har den sluttet med.

Lyden er veldig lik eller den samme som kommer når man ikke har instalert lyddrivere, og man får opp meldinger fra windows.

Hva kan være problemet? har sjekket kablene, prøvd nytt skjermkort og skjerm, jeg har også byttet batteriet til hovedkortet.

HVA KAN PROBLEMET VÆRE?

Takk på forhånd.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkter når jeg leser dette er at PCen din kan ha fått ett smell.

At den har falt i bakken eller noe lignende.

Skjedde med en kompis av meg, fungerte ikke, og error meldingene kom en etter en.

Til slutt var vi nødt til å bytte hele harddisken..

At den kun er 2 år gammel, er jo litt merkelig..

Er det bærbar eller stasjonær?

Hvilken Type PC?

Hva er den brukt til? Gaming, Jobb, flyttet mye på den?

Bærbare PCer kan enkelte ganger.. smelte koblingspunkter eller overopphete komponenter.

Uten å vite noe særlig, vil jeg tro at den enten har fått ett smell, ellet at enkelte

komponenter kan ha smeltet. Som vil fororsake skader på samt USB inngang og kortslutninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...