DahReaper Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Skal kjøpe en bærbar spill pc på maks 12 000 kr Jeg kommer for det meste til å spille spill som Black Ops, Modern Warefare 2, StarCraft, CSS osv.. Jeg har blant annet sett litt på disse her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635752 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629061 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640602 http://www.dell.com/no/p/alienware-m14x/pd Håper dere også har noen andre gode forslag Endret 7. juli 2011 av DahReaper Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Dell Alienware så klart. et klokt valg hvis du skal bruke 12k på bærbar. Lenke til kommentar
DahReaper Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Dell Alienware så klart. et klokt valg hvis du skal bruke 12k på bærbar. Må si meg litt enig der. Alienware har også et mer «fristende» design. Men med min konfigurasjon blir Alienware-en på 10 440kr. Men viss jeg ser på asusen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635752 som koster 11 000kr, får jeg vel litt mer får pengene? jeg er ikke helt ekspert på pc selv, men hvilket av skjermkortene er best? gtx 560m eller gt 555m? Og viss vi ser på den andre asusen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=640602 får jeg samme skjermkort, samme prossesor, samt mer ram, større hardisk og en blu-ray spiller får en mindre pris. Men det positive med alienware er jo at den har et mye finere design og masse forskjellige lys på pc-en og også er mindre og mer portabel. Det er dette som gjør meg litt usikker. Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 gtx 560 er visst noen skritt fremfor gt 555 : http://uk.geforce.com/hardware/notebook-gpus/geforce-gtx-560m/performance men alienware har 1600Mhz ram, asusen 1333Mhz, samme prosessor, alienware finere design, asusen har større og bedre skjerm. jeg tror du vil få mer igjen for å kjøpe Asus'en : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635752#extra .. Lenke til kommentar
DahReaper Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 gtx 560 er visst noen skritt fremfor gt 555 : http://uk.geforce.com/hardware/notebook-gpus/geforce-gtx-560m/performance men alienware har 1600Mhz ram, asusen 1333Mhz, samme prosessor, alienware finere design, asusen har større og bedre skjerm. jeg tror du vil få mer igjen for å kjøpe Asus'en : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635752#extra .. Takk for svar! Da blir det nok trolig asusen jeg går for Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Det med ram har ingenting å si... skal gi 100.000 til de som ser forskjellen mellom ram på 1366mhz og 1600mhz. Selv ville jeg ha tatt en bærbar pc som er liten, lett og har bra batteritid. Det er jo en BÆRBAR pc, ikke sant? ikke en flyttbar... Samtidig så er skjerm, tastatur og byggekvalitet opp til hver enkelt, men som oftest så vil man jo at dette skal være bra. Noen nøyer seg med middels kvalitet og syns det funker topp og kunne ikke tenkt/trengt noe bedre, og samtidig spart litt penger. Asus har gode PCer, og byggekvaliteten er på topp. Bang og oluffsen funker topp til litt musikk på farten(testet av en kompis med en Asus N53 som var på besøk), men det er ikke noe sykt dybde i lydbildet og bassen er ikke noe å skryte av. Til film anbefales noe annet. I mine øyne er Alienware noe du betaler litt for mye for. Litt for jålete og om noen år har du kanskje gått lei og syns det ikke er så tøft som det ser ut som nå. Tung i og med at det er gode specs og tastaturet er godt for de fleste, men også litt spesielt. Skjermen er vel ikke noe av det beste til gaming så vidt jeg har hørt. Mange som faktisk skulle ønsket seg full hd(1920x1080) til en 13" skjerm, men igjen så er dette individuelt om hvilke oppløsninger man trives med. Var jeg deg ville jeg ha kjøpt meg en liten bærbar pc som var lett, liten og med god batteriti til ca. 5000 som hadde funket greit nok til gaming, og bygd en stasjonær i tillegg. Da får man til å spille de spillene man vil, mens man samtidig har noe man lett kan få med ned i sekken sammen med andre skolebøker(vet ikke om dette gjelder deg) og dra hjem fra skolen og sette seg ned med den selvbygde stasjonære PCen. Hvor mye vil du egentlig spille med den? Har selv en bærbar(15") og spiller så og si aldri med den... Den funker til å spille med, men har ikke ett skjermkort man skryter over. Har også i tillegg en stasjonær pc som jeg har brukt rundt 18k ink. skjerm, diverse tastatur, diverse gamingmuser, diverse headsett/høytalere, og divere musematter. Det koster å være kar Hvis man i såfall skulle gått for en tung gamer pc(ASUS G53SX) på 3,9 kilo så er en solid og god ryggsekk noe man MÅ ha hvis man skal ta den med seg ut av huset. Noe med solid polstring og godt med støtte til rygg og skuldrer. Gjerne noe som har brystreimer og magereimer som letter belastningen fra skuldrene og fordeler den utover deg. Samtidig er det lurt å ha pc'n så nære kroppen som mulig for at det ikke skal bli tyngre enn nødvenig Er 15 år og kjenner det i ryggen at jeg har gått med en skolesekk som var slitt og veide noen kilo. Mye bøker og løse reimer gjorde vel mye av jobben, så nå har jeg en liten og lettere sekk som jeg har strammet reimene bedre til. Får ikke så mye oppi den, så da blir det mindre vekt + at den har bredere reimer så belastningen blir fordelt mer utover skuldrene... Uannsett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til med ny pc og gamingen og satser på at du blir fornøyd. Husk at det er du som skal ha pc, og å sjekke pc-ene er sikkert lurt og deretter gå for den som DU liker best... Endret 7. juli 2011 av jonskja Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Som eier av Asus G73jh, G72gx, Alienware M11x og M17x, kan jeg si at begge produsentene har gjort mye riktig, men samtidig finner jeg også store feil som gjør at det blir helt enkelt opp til hvilke preferanser hvert enkelt individ har. Det jeg liker med G73 serien er prisen og det at viftene er nesten lydløse, også under spilling. Problemet med G73/g53 serien er manglelen på optimus (elendig batterilevetid) og det at de veier alt for mye. G53 veier omtrent like mye som G73, rundt 4kg. Så for en student ville jeg ikke anbefalt de maskinene. Hadde de tatt av 0.5-1kg på G53 og fått satt inn optimus hadde jeg kjøpt med en gang. Alienware sine bærbare har også sine problemer. Den glossy skjermen deres er virkelig ikke bra i det hele tatt, og fargene på min M11X gjør til at jeg rett og slett ikke vil spille på den. De bråker også utrolig mye (mer enn en skulle tro) M14X skal ha en nærvøs vifte som skrur seg av og på veldig ofte og blir veldig bråkete under spilling. Men hvis du tåler at maskinen bråker, så er det absolutt en fin maskin med mye bedre batteri enn G73. (Jeg har dog rett og slett funnet ut at gaming på bærbare maskiner ikke er der den burde være i 2011.) For min del er det umulig å kunne velge den ene overfor den andre. Det er absolutt fine maskiner både M14X og G73/G53. Men jeg vil tro at du vil få mest glede ut av G73 faktisk. (Men manglene deres gjør til at jeg heller ville kjøpt en billig, lett bærbar til 6000kr for middels gaming, film titting og skole, og så spart/kjøpt en stasjonær til 7000+ med eit fint skjermkort som kan dure og bråke uforstyrret på gutterommet.) Endret 8. juli 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
thomit Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Av de du ser på, vil de som har GTX 560M være en god del bedre egnet til spilling. Rett og slett fordi GTX 560M er et bedre skjermkort enn GT 555M. Men det kommer også an på hvilket GTX 560M man velger, når det gjelder Asus G53SX, eller Asus nye G54/74 serie. Det som har 2 GB VRAM er nemlig svakere enn versjonene med enten 1,5 GB eller 3 GB, fordi 2 GB versjonen opererer med 128 bits minnebuss, mot normale 192 bit. Dette vil faktisk utgjøre mye på ytelsen. Det er faktisk å anbefale å finne seg en G53SW, med GTX 460M i stedet. Men den er på vei ut av produksjon, så det gjelder å kjappe seg. Slå til på denne, mens den ennå er å få kjøpt. Endret 8. juli 2011 av thomit Lenke til kommentar
DahReaper Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Det med ram har ingenting å si... skal gi 100.000 til de som ser forskjellen mellom ram på 1366mhz og 1600mhz. Selv ville jeg ha tatt en bærbar pc som er liten, lett og har bra batteritid. Det er jo en BÆRBAR pc, ikke sant? ikke en flyttbar... Samtidig så er skjerm, tastatur og byggekvalitet opp til hver enkelt, men som oftest så vil man jo at dette skal være bra. Noen nøyer seg med middels kvalitet og syns det funker topp og kunne ikke tenkt/trengt noe bedre, og samtidig spart litt penger. Asus har gode PCer, og byggekvaliteten er på topp. Bang og oluffsen funker topp til litt musikk på farten(testet av en kompis med en Asus N53 som var på besøk), men det er ikke noe sykt dybde i lydbildet og bassen er ikke noe å skryte av. Til film anbefales noe annet. I mine øyne er Alienware noe du betaler litt for mye for. Litt for jålete og om noen år har du kanskje gått lei og syns det ikke er så tøft som det ser ut som nå. Tung i og med at det er gode specs og tastaturet er godt for de fleste, men også litt spesielt. Skjermen er vel ikke noe av det beste til gaming så vidt jeg har hørt. Mange som faktisk skulle ønsket seg full hd(1920x1080) til en 13" skjerm, men igjen så er dette individuelt om hvilke oppløsninger man trives med. Var jeg deg ville jeg ha kjøpt meg en liten bærbar pc som var lett, liten og med god batteriti til ca. 5000 som hadde funket greit nok til gaming, og bygd en stasjonær i tillegg. Da får man til å spille de spillene man vil, mens man samtidig har noe man lett kan få med ned i sekken sammen med andre skolebøker(vet ikke om dette gjelder deg) og dra hjem fra skolen og sette seg ned med den selvbygde stasjonære PCen. Hvor mye vil du egentlig spille med den? Har selv en bærbar(15") og spiller så og si aldri med den... Den funker til å spille med, men har ikke ett skjermkort man skryter over. Har også i tillegg en stasjonær pc som jeg har brukt rundt 18k ink. skjerm, diverse tastatur, diverse gamingmuser, diverse headsett/høytalere, og divere musematter. Det koster å være kar Hvis man i såfall skulle gått for en tung gamer pc(ASUS G53SX) på 3,9 kilo så er en solid og god ryggsekk noe man MÅ ha hvis man skal ta den med seg ut av huset. Noe med solid polstring og godt med støtte til rygg og skuldrer. Gjerne noe som har brystreimer og magereimer som letter belastningen fra skuldrene og fordeler den utover deg. Samtidig er det lurt å ha pc'n så nære kroppen som mulig for at det ikke skal bli tyngre enn nødvenig Er 15 år og kjenner det i ryggen at jeg har gått med en skolesekk som var slitt og veide noen kilo. Mye bøker og løse reimer gjorde vel mye av jobben, så nå har jeg en liten og lettere sekk som jeg har strammet reimene bedre til. Får ikke så mye oppi den, så da blir det mindre vekt + at den har bredere reimer så belastningen blir fordelt mer utover skuldrene.. Uannsett hva du velger så ønsker jeg deg lykke til med ny pc og gamingen og satser på at du blir fornøyd. Husk at det er du som skal ha pc, og å sjekke pc-ene er sikkert lurt og deretter gå for den som DU liker best... Må si meg enig i den tanken. Er student selv og jeg kunne også trengt en liten og lett bærbar. Har også sett en god del på stasjonære pcer. Har en helt grei stasjonær pc, som jeg og min far bygget, ettersom han hadde fått et par ubrukte deler fra jobben. Pcen er ikke akkurat egnet til gaming, siden den har et svært gammelt skjermkort inni, jeg kunne jo oppgradert denne, men da måtte jeg oppgradert både hovedkort, strømforsyning kabinett osv.. Men hvis jeg hadde gått for en stasjonær i stedet, hva ville dere sagt til denne: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10461 Med delene: Kabinett: Antec Dark Fleet DF-85 (venter til den kommer på lager) Strømforsyning: Corsair HX 750W Hovedkort: MSI P67A-G45 Prosessor: Intel Core i7 2600K RAM: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB Skjermkort: EVGA GeForce GTX 580 1536MB (tror jeg kjøper Gainward når den kommer på lager) SSD: Corsair SSD 60GB HDD: Western Digital 500GB Lenke til kommentar
Englekaninen Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Det er faktisk å anbefale å finne seg en G53SW, med GTX 460M i stedet. Men den er på vei ut av produksjon, så det gjelder å kjappe seg. Slå til på denne, mens den ennå er å få kjøpt. Vil det merkes noe særlig at den har i5 2410M 2,3 GHz, i forhold til om den hadde i7 2630QM 2GHz? Lenke til kommentar
Barlock Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Gå for denne: http://www.dustinhome.no/pd_5010596150.aspx? Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Som du selv sier, så har du en stasjonær pc som kan oppgraderes... Da ville jeg gjort det og kjøpt meg en portabel pc som brukes til forelesninger eller en sånn som er på salg nå; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=629047 Den koster ikke spesielt mye og du får greie specs. Bytt ut hvoedkort og cpu/prosessor med ny Intel i5 2500k og ett Z68(?) hovedkort.Kjøp til ett skjermkort og en strømforsyning og det burde bli greit. Evt. kjøpe med SSD og Windows 7 hvis du ikke har det og får lyst på noe nytt som løfter det hele til nye høyder Lenke til kommentar
DahReaper Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Takk for svar alle sammen. Det ble en Acer Aspire Timeline X 4830TG Den kostet 7 000 og specsa er: Intel Core i5-2410m 2,3 GHz Nvidia GeForce GT 540M 14,0" HD LED LCD 4 GB DDR3 Memory 750 GB HDD Jeg er meget fornøyd med kjøpet. Den er utrolig lett og tynn, og batteritiden er på 8 timer. Kjøp av stasjonær PC får jeg tenke på til en annen gang, når jeg virkelig føler at den stasjonære pcen jeg har nå trenger en oppdatering Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Tipper du blir fornøyd! Sitter selv med en Acer Aspire Timeline 5810tg og skal selge den... Liker den sykt mye pga. batteritid, vekt og byggekvalitet, men kunne tenkt meg bedre ytelse(spesielt spill) og at den var litt mindre så den går ned i sekken =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå