KattaErDau Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Heisann! Jeg kjøpte et par gamle tyske militær-støvler hos en kompis for 400 kroner. De er brukt av Bundeswehr etter krigen. Kjøpte de for å bruke de i skogen, friluftsliv osv. Fant ut at de er stabile og gode å gå i, MEN hva skjer dersom jeg bruke de offentlig? Blir jeg sett på som en nazist eller noe annet tull da? Ser det rart ut? Bør jeg ha buksa over skaftene på dem ved offentlig bruk? Da ser det jo egentlig ut som "vanlige" skinnsko. Takk for svar Støvlene er identiske med de på bildet: Endret 7. juli 2011 av KattaErDau Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Ikke mye nazi over disse. Visste du forresten at det var Hugo Boss som designet SS-uniformene? 3 Lenke til kommentar
SubHuman Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 I berlin går det jo tyskere rundt i tyske militær uniformer... Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) I berlin går det jo tyskere rundt i tyske militær uniformer... Jepp. Men nå befinner vi oss i Norge...Det jeg er "redd" for er at folk skal se på meg som en nazist ettersom tyske soldater under 2. verdenskrig brukte nesten likense støvler. Endret 7. juli 2011 av KattaErDau Lenke til kommentar
de123456789 Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg tror det er svært få som kommer til å gjøre det. 1 Lenke til kommentar
Noburu Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Det vil uansett se teit ut med så høye støvler; har du buksa utenpå vil det gi rare bulker etc. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg må innrømme at jeg ikke tror at "NOEN" vet hva slags støvler tyske soldater brukte... 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2011 Funker sikkert fint til ett alternativ til støvler når det er litt dårlig vær osv. Jeg syns faktisk de var litt kule jeg. Men ville hatt buksen oppi. 1 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2011 Med mindre du tropper opp i rødt bånd med hakekors og eller full wehrmacht/SS uniform atpå, så kommer ingen til å se to ganger på deg. 2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 8. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2011 Minner meg mer om ridestøvler enn nazister. 4 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 8. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2011 når jeg tenker etter så er jo dette post-krigsstøvler, altså ikke nazi-støvler... 1 Lenke til kommentar
Thefainter Skrevet 8. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 8. juli 2011 Tviler på at noen kommer til å se på deg som nazi med de støvlene. Kos deg med nye stølver! Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 21. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juli 2011 Takk for svar, alle sammen Har mest brukt dem på fisketurer hittils, men hadde dem på meg på hotellet i helga når jeg var på fylla, kan ikke huske at jeg fikk noen kommentarer bortsett fra at ei jente syntes det bråkte når jeg gikk med dem på asfalten 1 Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 22. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2011 Er vel å anbefale å kun bruke dem når det er dårlig vær. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 22. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2011 (endret) … men hadde dem på meg på hotellet i helga når jeg var på fylla Det må jo ha vært en vaskeekte «støvelfæst»! http://www.youtube.com/watch?v=orbcz60kbGA Endret 22. juli 2011 av henrikwl 1 Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 22. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2011 Stilig! Her til lands kommer nok ingen til å assosiere jackboots med nazisme. I f.eks USA, derimot, kan det hende at folk drar kjensel på dem. Skjønt blir du kanskje heller forvekslet med en biker. Har du bootcut-bukser kan det hende at du kan gå med støvlene inni, men ellers regner jeg med at det blir litt klumpete. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå