ThaBeast Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei, jeg og en kompis bor i samme leilighetskompleks, og der har vi vær våres nettverk. jeg fra nexgentel og han fra telenor. er det mulig og få koblet de sammen? sån at vi har vært våres nettverk men kan fortsatt finne værandre på lan? mvh: tb Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 kabel mellom routerene? eller trådløs repeater som kommuniserer sammen og egentlig gjør samme nytten? Lenke til kommentar
ThaBeast Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 kabel mellom routerene? eller trådløs repeater som kommuniserer sammen og egentlig gjør samme nytten? jeg får ikke dratt kabel. men hva er en trådløs repeater? :o Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) det ble litt dumt forklart egentlig. faktisk littfeil og tror jeg jeg tenker at vis dere er nærme nok til å finne værandres trådløse nettverk så setter man opp en printserver enhet som kan motta både trådløst og kablet nett. så setter du den til å motta kameratens trådløsenett og så deler du dette ut den kablede kontakten inn til din server. gjorde det hjemme selv før når jeg leide. jeg brukte denne: netgear:WGPS606 Endret 7. juli 2011 av stich_it Lenke til kommentar
ThaBeast Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 det ble litt dumt forklart egentlig. faktisk littfeil og tror jeg jeg tenker at vis dere er nærme nok til å finne værandres trådløse nettverk så setter man opp en printserver enhet som kan motta både trådløst og kablet nett. så setter du den til å motta kameratens trådløsenett og så deler du dette ut den kablede kontakten inn til din server. gjorde det hjemme selv før når jeg leide. wow. det hørtes rimelig avansert ut xD vi er bare såvidt i rekkevidde til og få signaler, og vi har begge to trådløse rutere. er det ingen andre måter? access point eller noe? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det var rimelig enkelt egentlig. bare brukte medfølgende software til prinstserveren. hvis du har en litt avansert router med mulighet for å fungere som repeater så kan du vel sette den opp til å gjøre det samtidig som du har koblet ditt nett til med kabel.. fordelen med en slik printserver ar at du kan flytte den for å få optimalt signal og strekke kabel til routeren din. Lenke til kommentar
ThaBeast Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Det var rimelig enkelt egentlig. bare brukte medfølgende software til prinstserveren. hvis du har en litt avansert router med mulighet for å fungere som repeater så kan du vel sette den opp til å gjøre det samtidig som du har koblet ditt nett til med kabel.. fordelen med en slik printserver ar at du kan flytte den for å få optimalt signal og strekke kabel til routeren din. ah ok, tror jeg forstår. så ved hjelp av en print server kan man koble på 2 nett og få de til og kommunisere? sån at jeg kan pinge han over lan? Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Bør fungere fint, når jeg leide leilighet og fikk nett av utleieren satt jeg opp printserveren til å motta og koblet den inn på routeren. Fikk kontakt med andre maskiner og kom på nett fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå