Gå til innhold

Nettkjøp av spill med høy aldersgrense - problemer?

Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Heisann. Jeg lurte på om hvis jeg bestiller ett spill som er 18 år, fra www.komplett.no . Kan da postkontoret stoppe meg og be om legitimasjon/foreldre til å hente det. Jeg bestilte cod 4 som er 16 år uten problemer, og jeg hadde planer om å bestille Cod Modern Warfare 3 fra www.komplett.no men det kommer annpå om det kan oppstå problemer på Postkontoret.

Forresten, jeg er 15 år og jeg bestiller på postoppkrav og betaler kontant.

Satser på svar og takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan be om legitimasjon for å godkjenne at du faktisk er den som eier pakken, men de vet ikke hva som befinner seg i pakken, eller hvilke aldersgrense det som er i pakken har. Med andre ord trenger du ikke å være redd for å bli stoppet hos postkontoret for at du er undder 18, og egentlig er i den aldersgruppen som er anbefalt for Modern Warfare 3 :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Ja asså, problemet er ikke å ikke få tak i det. Jeg hadde bare planer om å hente det etter skolen uten foreldre, selv om det ikke er ett problem å få foreldrene mine med uansett.

Spillet i seg selv har mange små drittunger ja, men jeg er ikke innen den gruppen selv om alderen min sier så. Uansett takk for hjelpen, men hvis det er så lett å få tak i spillet, hvorfor har de da 18års tegnet? Er det bare Anbefalt aldersgrense eller er det en lov?

Samme som han over, men jeg bare lurer, var det noe som helst kontroll i forhold til COD4? Siden du spør om et annet spill nå mener jeg.

Ja hun stod bak kassen å stirret på meg en stund og så på postskjermen om og om igjen, samt spurte om legitimasjon. Jeg tenkte da at siden jeg var 15 snart 16, at hun godtok det. Sikkert mulig jeg tok feil.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Det er ingen lov nei, men de har fullt lov til å nekte å selge det. 16-års spill blir ikke sett på som like seriøst som 18-års spill, med mindre du er kraftig under den anbefalte alderen.

Jeg tror det vil gå bra, så du kan prøve deg. Om det ikke går så kan du si at du henter pakken senere og får foreldre/verge til å hente den for deg. :)

Lenke til kommentar

I motsetning til aldersgrenser på film er ikke aldersgrensene på spill juridisk bindende. Det vil si at ansatte i en butikk ikke har noen plikt til å hindre salg til kunder som er yngre. Dermed er aldersgrensene i praksis bare en veileder for foreldre. Posten har i tillegg ingen mulighet til å vite hva som er i pakken så der får du ihvertfall ikke problemer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvorfor låner du ikke bare bankkortet til foreldrene dine? Så sparer du noen kroner på å hente det på oppkrav. Tror ikke det skal være noe problem, men jeg vet at det går an å kreve at den som henter pakken er over 18, på en eller annen måte. F.eks dersom du bestiller varer fra vinmonopolet, så må du legitimere deg ved henting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hvorfor låner du ikke bare bankkortet til foreldrene dine? Så sparer du noen kroner på å hente det på oppkrav. Tror ikke det skal være noe problem, men jeg vet at det går an å kreve at den som henter pakken er over 18, på en eller annen måte. F.eks dersom du bestiller varer fra vinmonopolet, så må du legitimere deg ved henting.

De takler ikke å bruke kortet på nett, ikke spør, jeg har prøvd å få de til å forstå men det er ikke mulig.

For dem er f.eks Paypal noe av det værste man kan ha pengene på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...