Gå til innhold

hjelp til å sette opp vannkjøling


adiiddi

Anbefalte innlegg

Hei.

 

har tenkt å sette opp en loop men trenger hjelp til deler.

hadde vært fint om noen ville finne deler for meg som passer til specsa.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=904921&su=D3F113F0-AAF2-4B8A-A74E-5A2A06196B79

 

H70 skal jeg sende til en venn så den er care.

 

tenke å ha en dual radiator i toppen og en enkelt radiator i bunn der hard drive cagen er hvis det går an.

 

kom gjerne med tips fordi det trenger jeg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

har tenkt å sette opp en loop men trenger hjelp til deler.

hadde vært fint om noen ville finne deler for meg som passer til specsa.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=904921&su=D3F113F0-AAF2-4B8A-A74E-5A2A06196B79

 

H70 skal jeg sende til en venn så den er care.

 

tenke å ha en dual radiator i toppen og en enkelt radiator i bunn der hard drive cagen er hvis det går an.

 

kom gjerne med tips fordi det trenger jeg!

 

 

 

Hei.

 

Hvordan kabinett har du å skal du kjøle alt? CPU, HK , GPU, RAM?

 

Hilsen Paal

Lenke til kommentar

HK, prosessor, skjermkort

 

 

 

Hei.

 

Ja du kan jo ha en trippel i toppen å en enkel i bunn? det går jo ann. Jeg har satt en trippel i toppen å det funker utmerket.

 

Hvor mye har du tenkt å bruke?

 

 

 

når jeg tenker meg om så tror jeg går for bare vannkjøling for skjermkort

 

skal bytte til denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634915

 

kunne du hjulpet meg med å finne litt greier til det? jeg vet ikke hvor mye en solid vannkjøling koster. så kunne du gitt meg noen tips?

 

har du skype så vi kan IM. (ja det hørtes rart ut å spørre om det)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det vil koste deg ihvertfall 2000 NOK, sikkert mere.

 

Hvor vil du handle?

 

Skal du bare kjøle GPU med vann?

 

Bryr du deg om at vannkjølingen som settes inn kan bygges videre på i fremtiden?

 

Har du vifter som kan brukes til radiatoren?

 

Vil du kunne styre viftene eller kjøre dem på maks?

 

Hvor mye er du villig til å betale?

 

Hvor mye er du villig til å vedlikeholde systemet?

 

Hvor viktig er det at det er enkelt å installere?

Lenke til kommentar

det er det samme hvor det blir kjøpt men vil helst ha det fra norske butikker.

 

har kun tenkt til å vannkjøling for skjermkortet.

 

jeg kan bruke 2500-3000.

 

jeg har viftestyring men trenger flere vifter.

 

har ikke tenkt til å gjøre noe mer med kjølingen, men det kan hende at jeg går kjøling for CPU også men det er ikke før om en gooooood stund.

 

det eneste jeg har tenkt er å ha en dual 120-140 radiator i toppen av kabinettet. (nzxt phantom)

og ha ett t-virus res.

 

må vite litt mere hvordan det er å vedlikeholde.

 

det trenger ikke å være det letteste. men har lyst at det skal se bra ut

Endret av adiiddi
Lenke til kommentar

post-179162-0-41364200-1313263927_thumb.png

 

Her mangler du destillert vann, som du kan få kjøpt på lokalt apotek, bensinstasjon, clas ohlson eller en bilsjappe, etc.

 

Du mangler også algehemmende, slik som PT_Nuke eller en Silver Kill Coil. Eller begge deler, men det er ikke nødvendig. Du kan lett kjøpe dette fra petras, så sender de i en konvolutt, det koster ingenting og du slipper toll/moms også siden det er så billig.

 

Klart, techbay.no har ikke den vanntanken du vil ha, så du må kanskje kjøpe den en annen plass uansett. Og gjør du det må du kanskje bytte litt på pumpen også? Jeg vet ikke, du må vise meg et bilde av denne tanken du vil ha.

 

Jeg har lagt ved 10x nippler og 10x slangeklemmer, samt 3 meter slange bare fordi det er greit å ha. Du kan godt lø 5m slange også, når du første er i gang.

 

Jeg valgte en 2x120mm-radiator, for om du noen gang skal bytte kabinett er det mye enklere å finne ett som den passer i. De færreste har monteringsfester til 2x140mm. 2x120mm er nok til skjermkort uansett.

 

Jeg la ved 1150RPMs vifter, men om du har viftestyring så kanskje bare bytt til 1850RPMs-versjonen med en gang, så kan du heller kjøre dem ned litt.

Endret av vhaarr
Lenke til kommentar

post-179162-0-41364200-1313263927_thumb.png

 

Her mangler du destillert vann, som du kan få kjøpt på lokalt apotek, bensinstasjon, clas ohlson eller en bilsjappe, etc.

 

Du mangler også algehemmende, slik som PT_Nuke eller en Silver Kill Coil. Eller begge deler, men det er ikke nødvendig. Du kan lett kjøpe dette fra petras, så sender de i en konvolutt, det koster ingenting og du slipper toll/moms også siden det er så billig.

 

Klart, techbay.no har ikke den vanntanken du vil ha, så du må kanskje kjøpe den en annen plass uansett. Og gjør du det må du kanskje bytte litt på pumpen også? Jeg vet ikke, du må vise meg et bilde av denne tanken du vil ha.

 

Jeg har lagt ved 10x nippler og 10x slangeklemmer, samt 3 meter slange bare fordi det er greit å ha. Du kan godt lø 5m slange også, når du første er i gang.

 

Jeg valgte en 2x120mm-radiator, for om du noen gang skal bytte kabinett er det mye enklere å finne ett som den passer i. De færreste har monteringsfester til 2x140mm. 2x120mm er nok til skjermkort uansett.

 

Jeg la ved 1150RPMs vifter, men om du har viftestyring så kanskje bare bytt til 1850RPMs-versjonen med en gang, så kan du heller kjøre dem ned litt.

 

 

 

 

http://www.frozenqpcmods.com/lf.php her har du tanken. har bare plass til den minste tror jeg.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634915 dette er skjermkortet, bare så du vet det

 

det er ett slikt oppsett jeg har tenkt meg, bare med rødt lysende farge eller hva enn det heter

post-237673-0-84116100-1313265158_thumb.jpg

Endret av adiiddi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...