stappteit007 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei. Skal koble en bærbar (Vista, SP2, 32-bit) til mitt trådløse nett. Problemet er at den ikke kommer seg på internett. Kobler seg til nettverket mitt, men der stopper det. Ved diagnostisering får jeg 3 muligheter: * problemer med modem/ruter: har slått av/på uten at det funker. * hent nye IP-innstillinger: funker heller ikke. * tilbakestill nettverkskortet: funker heller ikke. Ved enhetsbehandlingen får jeg en gul trekant med utropstegn ved det ene nettverkskortet - isatap. Dette er både av- og reinstallert, og deaktivert, uten at det hjelper stort. De andre funker fint (Atheros og NVIDIA). Andre opplysninger: * Internett fra Canal Digital - modem: Thomson * Trådløs ruter: Netgear N300 * En bærbar koblet opp til det trådløse uten problemer (Windows 7) * en stasjonær koblet til internett ved kabel uten problemer (XP). Noen forslag? Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Nettet funker for andre pc'er i huset regner jeg med? Hvis ikke kan problemet ligge et annet sted. Hadde CD-nett før, og opplevde ofte at det røk i en boks borti gata under torden. Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 De andre er oppe og går som vanlig ja. Glemte en ting: internett funker fint på "problemmaskinen" når jeg bruker kabel. Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Ikke at jeg har så mye peiling på dette, men kan det være en brannmur som har slått seg vrang eller noe? Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Har forsøkt å slå av brannmuren, men det funket heller ikke. Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Litt utvikling i problemet: Jeg får koblet meg til internett når jeg gjør nettverket mitt usikret. Noen som vet hva jeg skal gjøre? Og ja, jeg har riktig passord når jeg skal koble meg til Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Trådløskortet i maskinen støtter antagelig ikke den krypteringen som er satt i router. Prøv å reduser til WEP og øk et nivå av gangen til du mister kontakten igjen. Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Ok, godt mulig det er svaret. Dessverre får jeg ikke valget om WEP når jeg logger meg inn på ruteren...dette er alternativene: Sikkerhetsalternativer: Ingen WPA2-PSK (AES) WPA-PSK (TKIP) + WPA2-PSK (AES) Bedrifts-WPA/WPA2 Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 9. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2011 Trådløskortet i maskinen støtter antagelig ikke den krypteringen som er satt i router. Prøv å reduser til WEP og øk et nivå av gangen til du mister kontakten igjen. Helt korrekt dette! Laget et gjestenett med kun WEP-kryptering, og det funka glimrende. Takker! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Problemet ligger 'helt sikkert' i driver til nettverkskortet. Finn ut hvilket chipset som sitter på kortet og last ned driver fra chipsetprodusenten. Atheros sine drivere finner du her: http://www.atheros.cz/ Lenke til kommentar
stappteit007 Skrevet 10. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2011 (endret) "Chipset?" Hvordan finner jeg ut det? Kan si så mye at det er Atheros AR5007EG, og at driver (7.2.0.208) er oppdatert. Endret 10. juli 2011 av stappteit007 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Du har navnet på chipset der: AR5007EG. Prøv å laste de ned fra linken jeg gav tidligere. Ser på nettet det er flere som har hatt samme problem som deg, og løst det med ny driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå