Addyb0y Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Første gangen jeg gjør noe med PCen selv, fordi CPUen har begynt å overopphetes. Bruksanvisningen sier bare hva man skal gjøre hvis man har hovedkortet løst ute, jeg må da ikke koble ut alle ledninger og alle instrumentene for å koble til vifta? Bilde av PCen min. Holder det at jeg kobler av den orginale vifta? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Det kommer an på hvordan cpu kjøler du har kjøpt. Du skal bytte ut hele Intel kjøleren (kjøler+vifte) til ny antar jeg - ikke bare bytte "vifte". Endret 7. juli 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Addyb0y Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Det kommer an på hvordan cpu kjøler du har kjøpt. Du skal bytte ut hele Intel kjøleren (kjøler+vifte) til ny antar jeg - ikke bare bytte "vifte". Jeg har kjøpt et Noctua NH-D14. En slik en Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Du må nok ut med hovedkortet. Virker ikke som det er åpning bak cpu i hovedkortbrettet i kabinettet ditt. Selv med åpning bak blir det fort trangt og problematisk å installere en slik stor kjøler som NH-D14 med hovedkort montert i kabinett. Edit: Og med det samme kan du jo fjerne papp platen du fremdeles har mellom kabinett og hovedkort. Den har ikke noe der å gjøre. Du skal kun ha 'studs' (avstands stykker) som fulgte med kabinettet. Endret 7. juli 2011 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Addyb0y Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Hvilket kabinett har du? HAF 932 Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kabinettet ditt har ikke åpning, så du må nok ut med hovedkortet. Når det er ute, tar du av stock-kjøler og monterer D14 slik manualen viser. 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Ja - som bozzeye sier. Og fjern pappen. 1 Lenke til kommentar
Addyb0y Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Takk for svar, en kompis av meg som monterte den, så da får jeg prøve å demontere den da... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Husk avstands stykker skrudd ned i kabinett bunnen. Litt vanskelig å se utifra bildet om hovedkortet er skrudd rett i eller om det er brukt 'studs'. Uten 'studs' (avstands stykker) får du full kortslutning og ingenting funker. De skal matche alle hullene på hovedkortet. Standard ATX hovedkort har 9 stk. Endret 7. juli 2011 av syar2003 Lenke til kommentar
Addyb0y Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Husk avstands stykker skrudd ned i kabinett bunnen. Litt vanskelig å se utifra bildet om hovedkortet er skrudd rett i eller om det er brukt 'studs'. Uten 'studs' (avstands stykker) får du full kortslutning og ingenting funker. De skal matche alle hullene på hovedkortet. Standard ATX hovedkort har 9 stk. Det tror jeg ikke jeg har... Jeg driver å putter tilbake ting i hovedkortet nå, og har prøvd å skru på, det betyr ikke at hele dritten er ødelagt?! Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Er det mellomrom mellom hovedkortet og kabinettet bak så skal det gå fint. Lenke til kommentar
Addyb0y Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Noe mellomrom, en halv cm kanskje. Men har et problem med den nye viften, jeg får ikke kobla den til hovedkortet. Den gamle stockvifta kunne jeg koble til, men den nye har en inngang for lite. Finnes det en skjøteledning av noe slag som funker til dette? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Med en inngang for lite, mener du da at den har 3pinner istedenfor 4pinner? Lenke til kommentar
Addyb0y Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Med en inngang for lite, mener du da at den har 3pinner istedenfor 4pinner? Det står 4 pinner ut på hovedkortet, men på den nye viften er det bare 3 hull... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Med 4pinner vil hovedkort/programvare ha muligheten til justere hastighet etter hvor varm cpu er. Mens ca halvparten av kjølerne isteden bruker stillegående vifte på fast hastighet så har ikke fjerde pinnen for hastighetsstyring. Så det er ikke noe problem koble 3pin vifte på en port med 4pinner. Endret 8. juli 2011 av cruzader 1 Lenke til kommentar
Addyb0y Skrevet 8. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2011 Med 4pinner vil hovedkort/programvare ha muligheten til justere hastighet etter hvor varm cpu er. Mens ca halvparten av kjølerne isteden bruker stillegående vifte på fast hastighet så har ikke fjerde pinnen for hastighetsstyring. Så det er ikke noe problem koble 3pin vifte på en port med 4pinner. Takk for svar, er det helt tilfeldig hvilke 3 pinner jeg bruker da? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Er bare en "ende" den passer på, står en plast-tapp opp fra 4pin kontakten som passer i et spor på 3pin kontakten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå