Gå til innhold

[Løst] 3TB disk, får kun "tilgang" til 2048GB

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert en WD 3TB disk. i disk manager så er det to partisjoner på disken, en på 2048GB og en på 746GB. den på 746GB får jeg ikke gjort noe med, får ikke slått de sammen, får kun brukt 2048GB partisjonen. den på 746GB står kun som unallocated Space.

Disken skal kun brukes som en ren lagrinsdisk.

Hovedkort: Asus P8Z68 Deluxe

Hva gjør jeg?

post-49079-0-98206000-1310057584_thumb.jpg

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc725671.aspx

Master boot record (MBR) disks use the standard BIOS partition table. GUID partition table (GPT) disks use unified extensible firmware interface (UEFI). One advantage of GPT disks is that you can have more than four partitions on each disk. GPT is also required for disks larger than 2 terabytes.

Takker! :new_woot:

om noen ser denne tråden senere, det eneste jeg trengte å gjøre var:

To change a master boot record disk into a GUID partition table disk using a command line

Back up or move the data on the basic master boot record (MBR) disk you want to convert into a GUID partition table (GPT) disk.

Open an elevated command prompt (right-click Command Prompt, and then click Run as Administrator) and type diskpart. If the disk does not contain any partitions or volumes, skip to step 6.

At the DISKPART prompt, type list disk. Make note of the disk number you want to convert.

At the DISKPART prompt, type select disk <disknumber>.

At the DISKPART prompt, type clean.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...