hegefrem Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Min Hp begynner å bli meget oppvarmet og bråkete. Ønsker tips på ny maskin. bruksområde: 17" (må hvertfall ha talltastatur på høyre side) Spille av filmer, serier via hdmi til tv Lite støy God kjøling Rask!! Har sett på denne: Toshiba Qosmio X770-10Q 17,3" HD+ LED Har denne: Hp pavilion dv 7. 2 år gammel. Syns kanskje den bør vare litt lengere enn som så. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Du har helt rett, den bør vare lenger enn som så. Hvorfor er du på jakt etter ny maskin egentlig? Endret 7. juli 2011 av srbz Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Du har helt rett, den bør vare lenger enn som så. Hvorfor er du på jakt etter ny maskin egentlig? Fordi den blir KOKvarm ved bruk og vifta durer og går etter 5 min med filmavspilling via hdmi. Den er treig og når den blir varm går alt i sirup. Har forøvrig viftepute under i tillegg. Bedre føre var: var dette som skjedde med den forrige hp'n også før den helt tok kvelden. Kan være grei og bytte ut imens jeg enda kan få tak på alt jeg har liggene på disken Endret 7. juli 2011 av hegefrem Lenke til kommentar
Thad Castle Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Har også en relativt ny hp pavilion, og den bråker helt vilt. En kompis av meg har hatt det samme problemet. Hp pcer har elendig kjøling!!! Kan dette være fordi den er full av støv? Lenke til kommentar
hegefrem Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Har også en relativt ny hp pavilion, og den bråker helt vilt. En kompis av meg har hatt det samme problemet. Hp pcer har elendig kjøling!!! Kan dette være fordi den er full av støv? Den er renska og støvsugd og alt det der. Håpløst. Blir ingen flere Hp'r her i huset!!! Stesønn har også samme problemet = 3 problem-maskiner fra Hp. Blir tullat av bråket de lager. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Holder meg selv til Asus, evt. Toshiba eller Acer, når det kommer til laptops. Imidlertid var støv det første som slo meg òg. For det første bør man ikke støvsuge maskinen, ettersom en støvsuger kan få viften opp i høyere hastigheter enn den er ment å tåle. For det andre vil ikke nødvendigvis en overfladisk støvsuging fjerne alt støvet på innsiden av maskinen. Før du velger å skrote den gamle maskinen bør du heller vurdere å fysisk åpne underdekselet og rengjøre. Bruk fortrinnsvis komprimert luft på boks til å "spyle" unna støvet (dette får du stort sett tak i på Clas Ohlson, jernvareforretninger og en og annen elektrosjappe), noe som er vennligere mot maskinen enn støvsuger. Dog bør du heller ikke luftspraye vifter, sørg isåfall for å låse fast viften så den ikke kan snurre når du sprayer, om dette blir nødvendig. Overoppheting kan i mange tilfeller være en garanti-/reklamasjonssak. Overoppheting som følge av støvsamling er ikke en reklamasjonssak. Om maskinen er blitt treg pga. mange bakgrunnskjørende programmer er det heller ikke en reklamasjonssak, men da kan du evt. reinstallere Windows/annet OS. Datamaskiner har iflg. forbrukerkjøpsloven samt domsavsigelser fem års reklamasjonsrett (altså dersom de er kjøpt av privatperson til privat bruk, og ikke er næringskjøp). Om du har rengjort maskinen ordentlig, og den fremdeles har en mangel iht. forbrukerkjøpsloven, kan du kreve å få den rettet/omlevert på produsent/forhandlers regning. Jeg forstår at det kan virke noe skremmende å skulle fysisk åpne maskinen selv for å rengjøre, særlig siden det dreier seg om en laptop, men om alternativet uansett er å skrote den til fordel for en ny maskin er det definitivt noe jeg ville forsøkt først. Merk at enkelte produsenter kanskje forsegler maskinen slik at du bryter garantien ved åpning, men den lovfestede reklamasjonsretten krever at produsent/forhandler/verksted kan bevise at mangelen skyldes brukerfeil. Så lenge du ikke ødelegger maskinen ved åpning har du fremdeles reklamasjonsretten i behold, og den er svært ofte gunstigere enn produsentenes garanti. Endret 7. juli 2011 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå