Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det er nok en lur funksjon - men holder det ikke å gå via diskusjon.no og rapportere første post i tråden ?

Altså en dokunetasjonssak egentlig.

På Drammens Fotoklubbsider har vi en funksjon hvor det ikke går å laste ned eller kopiere hverandres bilder i det hele tatt.Hva slags er ikke jeg den rette å svare på.For ser jo faren,og ønsker ikke å gå i krig med nok en avis for tyveri...de ga seg til sutt da jeg truet med retten og 40000kr i tort og svie..så fikk freelance satsen fort da ja (takker Espen Ørud for fine linker som fikk de til å tenke økonomi)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støtter forslag om rapporteringsmuligheter for bildene. Det har vært noen insidenter på Digit der folk helt klart har lagt ut bilder funnet her og der på nett og presentert som sine egne. De blir som regel avslørt av at de ivrigste av oss gjerne skummer gjennom det som er av severdige fotosider jevnlig og dermed gjerne kjenner igjen et blinkskudd man har sett før. I tillegg har det vært et par tilfeller av ren avfotografering av f.eks et maleri eller et annet kunstverk. Og slik gjengivelse er vel heller ikke helt etter boka....

Lenke til kommentar

Støtter forslag om rapporteringsmuligheter for bildene. Det har vært noen insidenter på Digit der folk helt klart har lagt ut bilder funnet her og der på nett og presentert som sine egne. De blir som regel avslørt av at de ivrigste av oss gjerne skummer gjennom det som er av severdige fotosider jevnlig og dermed gjerne kjenner igjen et blinkskudd man har sett før. I tillegg har det vært et par tilfeller av ren avfotografering av f.eks et maleri eller et annet kunstverk. Og slik gjengivelse er vel heller ikke helt etter boka....

:scared: :scared:

Hei, Ja dette er en mening jeg støtter helt og fullt. På en eller annen måte må det gå an å luke ut slike personer som blir tatt for slike ting.

:angry: De har vi ikke bruk for her inne på Digit. :angry:

RAK-foto :thumbup::thumbs:

Lenke til kommentar

Det holder vanligvis å hjelpe folk å forstå forskjellen på mitt og ditt. Rapportering og advarsel er en god start, og vi har utestengning som ris bak speilet. Det er en god ting, men et veldig kraftig virkemiddel som ikke skal brukes for fort.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...