Blåbær Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kan vi få inn en slik funksjon, f.eks ved bilde en ikke eier rettighetene til eller noe annet. Slik at en admin/mod kan se på det og få fjernet det. Vet at det kan bli endel administrasjon, men vi er nødt til å ha noe slikt for å ivareta kvaliteten på siden. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er nok en lur funksjon - men holder det ikke å gå via diskusjon.no og rapportere første post i tråden ? Altså en dokunetasjonssak egentlig. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Kan vi få inn en slik funksjon, f.eks ved bilde en ikke eier rettighetene til eller noe annet. Slik at en admin/mod kan se på det og få fjernet det. Vet at det kan bli endel administrasjon, men vi er nødt til å ha noe slikt for å ivareta kvaliteten på siden. Jeg er faktisk litt overrasket over utspillet. Kan ikke huske at det noen gang har skjedd den (lange) tiden jeg har vært medlem av Digit.no. Hvis det er slik at alle diskusjon.no sine medlemmer, også blir medlem av bildegalleriet, kan man kanskje oppleve en del useriøse aktører. Reglementet er dog klinkende klart, brudd på opphavsretten er ikke lov. Går ut i fra at man da umiddelbart blir ekskludert.. I fotoamatørmiljøet anses dette som en dødssynd og man vil bli skjøvet ut i kulda for resten av sitt liv. Edit: Jeg mener på ingen måte at du tar feil. Endret 7. juli 2011 av Erik Nordhagen Lenke til kommentar
RAK-foto Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Her er det noen som ikke har fått med seg alt. Jeg har anmeldt (meldt i fra) om et medlem som drev å la ut andres bilder her som sine egne - det var etter at jeg ble indirekte truet av vedkommende. Det endte vel med at nesten alle hans bilder ble borte - om det var han selv som strøk dem eller ei vites ikke - og han ble også helt borte fra digit en stund. RAK-foto Endret 7. juli 2011 av RAK-foto Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Her er det noen som ikke har fått med seg alt. Jeg har anmeldt (meldt i fra) om et medlem som drev å la ut andres bilder her som sine egne - det var etter at jeg ble indirekte truet av vedkommende. Det endte vel med at nesten alle hans bilder ble borte - om det var han selv som strøk dem eller ei vites ikke - og han ble også helt borte fra digit en stund. RAK-foto OK , fikk ikke med meg det. Du gikk sikkert litt stille i dørene, men feide likevel bordet 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Fotografer ja, med åpning av alle forummedlemmer (som meg), er jeg redd for at kvaliteten på bildene kan fort synke, eller at det blir mange "troll", som legger ut tull. Har jo sett webcam bilder med mer her. Her på forumet blir man ikke blir man ikke ekskludert, men får advarsel. Så ja, jeg holder fast på at en slik knapp kunne ha vært hendig. Ihvertfall for å luke ut tull fortest mulig. Det jeg tenkte meg var var en lignende spam/misbruk knapp lignende den facebook har. Lenke til kommentar
Terje Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Godt poeng. Kanskje vi også skulle ha prøvd å luke ut bildekritikktråder fra "Dette diskuteres nå" når man ser på forum forside, og at man ser de kun når man er inne på Foto og video. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Fotografer ja, med åpning av alle forummedlemmer (som meg), er jeg redd for at kvaliteten på bildene kan fort synke, eller at det blir mange "troll", som legger ut tull. Har jo sett webcam bilder med mer her. Her på forumet blir man ikke blir man ikke ekskludert, men får advarsel. Så ja, jeg holder fast på at en slik knapp kunne ha vært hendig. Ihvertfall for å luke ut tull fortest mulig. Det jeg tenkte meg var var en lignende spam/misbruk knapp lignende den facebook har. Jeg er sikkert bare naiv, men du har rett, det er like greit å være føre var. Støtter forslaget, selv om jeg kanskje ikke helt aner konsekvensen Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Godt poeng. Kanskje vi også skulle ha prøvd å luke ut bildekritikktråder fra "Dette diskuteres nå" når man ser på forum forside, og at man ser de kun når man er inne på Foto og video. Kanskje få inn dedikerte moderatorer slik som man har på resten av forumet som er ulønnet. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Fotografer ja, med åpning av alle forummedlemmer (som meg), er jeg redd for at kvaliteten på bildene kan fort synke, eller at det blir mange "troll", som legger ut tull. Har jo sett webcam bilder med mer her. Her på forumet blir man ikke blir man ikke ekskludert, men får advarsel. Så ja, jeg holder fast på at en slik knapp kunne ha vært hendig. Ihvertfall for å luke ut tull fortest mulig. Det jeg tenkte meg var var en lignende spam/misbruk knapp lignende den facebook har. Nå er det nok litt ekstra da den nye bildekritikken har nyhetens interesse. Og det er ikke slik her at man kun får advarsler. Man kan bli utestengt også. Advarslesystemet er også slik at man får prikker og kan bli utestengt (bannet) av den grunn. Diskusjon.no siden av forumet har en rapporter knapp på hver post - den bør nok også komme på bildekritikksiden. Det bør nok også komme en regelendring som sier at det å legge inn andres bilder på bildekritikken uten tillatelse, medfører utestengelse. Godt poeng. Kanskje vi også skulle ha prøvd å luke ut bildekritikktråder fra "Dette diskuteres nå" når man ser på forum forside, og at man ser de kun når man er inne på Foto og video. Det er mulig de bør lukes ut fra siste 24 timer også. Forntenden på bildegalleriet er så godt at jeg er usikker på om postene trengs å synes i samlelistene i det hele tatt. Kanskje få inn dedikerte moderatorer slik som man har på resten av forumet som er ulønnet. Det bør vi absolutt ha. Endret 7. juli 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Heeeyyyy!!!!!!! Ikke se på meg, skal ta en prat med Simon. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Hva med å prøve å få inn TWFA inn igjen? Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det bør nok også komme en regelendring som sier at det å legge inn andres bilder på bildekritikken uten tillatelse, medfører utestengelse. Dette er å poste materiale som er beskyttet av åndsverksloven, så det er det allerede tatt høyde for i regelverket 2 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Hva med å prøve å få inn TWFA inn igjen? I tillegg stemmer jeg for å belønne flere flinke brukere i foto/video delen med moderatortittel. Tomsi42, Kaian og Trondster er noen av de jeg gjerne skulle at hadde grønn skrift under brukernavnet Endret 7. juli 2011 av FredrikV. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) I tillegg stemmer jeg for å belønne flere flinke brukere i foto/video delen med moderatortittel. Tomsi42, Kaian og Trondster er noen av de jeg gjerne skulle at hadde grønn skrift under brukernavnet Takk for tilliten, men jeg har fingrene mine i alt for mange paier her allerede ... Redd for at det blir litt for mye bukken og havresekken Samt at jeg er nok inne her allerede . Endret 7. juli 2011 av tomsi42 Lenke til kommentar
kaian Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 La meg og få uttrykke stolthet og glede over tilliten. Jeg prøver å være en relativt sindig og konstruktiv deltaker, men jeg har ikke energien til å ta på meg noe sånt. I hvertfall ikke nå. Men, vi har mange gode moderatorer, så jeg tror det skal gå bra. Det er vel og noen moderatorer fra digit-siden som beholder rollen vil jeg tro. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hva med å prøve å få inn TWFA inn igjen? I tillegg stemmer jeg for å belønne flere flinke brukere i foto/video delen med moderatortittel. Tomsi42, Kaian og Trondster er noen av de jeg gjerne skulle at hadde grønn skrift under brukernavnet [notere opp saker og ting] Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Takker for tilliten - men jeg nøyer meg mer med å legge inn innlegg jeg mener er fornuftige enn å sensurere andres. Men - en tittel hadde vært hyggelig - Nøktern Og Ordentlig Bruker eller noe. Kanskje bare forkortelsen? 1 Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kan vi få inn en slik funksjon, f.eks ved bilde en ikke eier rettighetene til eller noe annet. Slik at en admin/mod kan se på det og få fjernet det. Vet at det kan bli endel administrasjon, men vi er nødt til å ha noe slikt for å ivareta kvaliteten på siden. Jeg er faktisk litt overrasket over utspillet. Kan ikke huske at det noen gang har skjedd den (lange) tiden jeg har vært medlem av Digit.no. Hvis det er slik at alle diskusjon.no sine medlemmer, også blir medlem av bildegalleriet, kan man kanskje oppleve en del useriøse aktører. Reglementet er dog klinkende klart, brudd på opphavsretten er ikke lov. Går ut i fra at man da umiddelbart blir ekskludert.. I fotoamatørmiljøet anses dette som en dødssynd og man vil bli skjøvet ut i kulda for resten av sitt liv. Edit: Jeg mener på ingen måte at du tar feil. Henger meg på den...slik er det på foto.no også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg