Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

PS, kjempetilbud men kan ikke levere

Kundebehandling PS.no  

18 stemmer

1. 1. Hva synes dere om kundebehandlingen i dette tilfellet

2. 2. Hva synes dere generelt om kundebehandlingen til PS.

3. 3. Var kundeservicen til PS bedre før?

Anbefalte innlegg

Hei,

Det er sikkert flere som har fått med seg tilbudet på Microsoft Wireless Mediacenter keyboard for 49kr med IR mottaker. Jeg bestillte da 3 stk og bestemte meg derfor å bestille en ny selvbyggerpc.

De sier nå at de ikke kan få tak i IR mottakere hverken fra deres distributør eller andre.

Etter litt korrespondanse fram og tilbake fant jeg ut at det er den ene de har testet mot tastaturet de ikke får tak i. De tilbyr istedet tastaturet for 29kr uten IR mottaker.

De forteller videre at det er sikkert flere mottakere som kan fungere.

De ønsker ikke å finne ny IR mottaker som kan virke mot tastaturet.

Jeg bestillte pc hos dem på grunn av tilbudet på tastaturet.

Jeg synes det er dårlig kundebehandling å ikke sette seg inn i hvilke IR receivere som kan fungere istedetfor. Og jeg mener de burde skaffet ir motagere til de som ikke har fra før og selge dette til opprinnelig pris på 49kr.

Jeg trodde PS var en internettbutikk som tok ansvar for feil, men det gjør de visstnok ikke.

Hva synes dere om dette og vet dere om noen IR-mottakere til lav pris som kan fungere mot tastaturet?

Thomas

Endret av sitdown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvor mye koster egentlig Microsoft Wireless Mediacenter keyboard da? Er det noe bra?

Tastaturet må jo være EPIC?

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det er det gamle MCE tastaturet med bøy i begge ender så er det et skikkelig ræva møkkatastatur. Det dårligste jeg noen sinne har brukt. Tregt, sluker batterier og må pekes rett mot mottaker for å fungere!!!

I en tid hvor trådløse tastaturer fungerer feilfritt og kan brukes over store avstander er det latterlig at de fortsatt selger det dritt-tastaturet som var utdatert for mange år siden.

Lenke til kommentar

Det som er knall er at det har mus og mediasenter fjernkontroll innebygd.

Og det kostet vel en 600 til 800kr når det var til salgs i norske butikker, muligens + mottaker. http://www.trustedreviews.com/Microsoft-Media-Center-2005-Keyboard_Peripheral_review

Jeg har lest at det hadde batteritid på 3 mnd ++ i noen tester, rekkevidde 10m og brukere fortalte det var en grei rekkevidde. Og ved å sette mottakeren mot sofaen så hadde jo det gått helt greit.

Edit: Til 49 kr hadde jeg hatt fjernkontroll (som også kan styre andre apperater, mener jeg), mus, tastatur til et mediasenter med grei batteritid. Det må jo være et bra argument???

Nå må jeg få tak i en muligens kompatibel ir mottaker fra en annen butikk til 149kr + frakt.

Da er ikke argumentet så bra lenger..

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Musen er eksepsjonelt ræva! Det er en stick som har elendig respons.

For øvrig er det greit med IR-sensor og fjernkontroll om du har en mediasenter-pc.

Men tastaturet er søppel.

Det var ikke vært 6-800,- når det var nytt (tro meg, jeg kjøpte det ikke lenge etter at det ble lansert).

Skal du ha et bra trådløst tastatur som ser fancy ut så kjøp dinovo edge. Det har en bra mousepad integrert. Det tastaturet er anvendelig. Det er IKKE MCE tastaturet.

Lenke til kommentar

Musen er eksepsjonelt ræva! Det er en stick som har elendig respons.

For øvrig er det greit med IR-sensor og fjernkontroll om du har en mediasenter-pc.

Men tastaturet er søppel.

Det var ikke vært 6-800,- når det var nytt (tro meg, jeg kjøpte det ikke lenge etter at det ble lansert).

Skal du ha et bra trådløst tastatur som ser fancy ut så kjøp dinovo edge. Det har en bra mousepad integrert. Det tastaturet er anvendelig. Det er IKKE MCE tastaturet.

Bare det er en mus som fungerer sånn nogenlunde så er det greit nok på en mediacenter pc. Istedetfor å ha en sofamus..

Og om det er så fancy er ikke så viktig, det er stor forskjell mellom 49kr og fra 1100kr for tastaturene. Bestillte jo også 3 stk.

Hvor lenge varte batteriene i ditt tastatur, hvis batteriene slukes veldig fort så kan man vel kalle det søppel for mitt bruk.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Hmmmm. Husker ikke nøyaktig hvor lenge de varte, bare at jeg syntes jeg ofte måtte skifte dem, og den svelger en haug med AA-batterier. Kanskje 2-3 ganger per år ved aktivt bruk? Erfaringsmessig blir det dog ikke aktivt brukt. Når man for n`te gang ser at bokstaver mangler i setninger man skriver, og man må peke det rett mot sensoren, blir man tilslutt forbanna og skifter det ut.

Logitech dinovo edge som jeg har nå står stort sett i ladestasjonen og er alltid klart til bruk.

Om jeg tenker meg om er det kanskje fraværet av en enkel ladestasjon som er det største ankepunktet mtp. batteri.

Om man får tastaturet tilnærmet gratis (tilbudet var 49,- inkl sensor?) så er det kanskje et OK tastatur. Men da må du kjøpe det fordi du ikke har råd til noe bedre, for tro meg: selv om man tror man skal kunne overse alt av skavanker så blir man tilslutt dritt lei av at ting ikke fungerer bra. Sticken er omtrent som en dårlig versjon av den typen stick som man ofte finner midt i laptop-tastatur. Altså en dårlig versjon av et upresist redskap.

Jeg brukte tastaturet en stund, men skifte av tastatur gjorde underverker for brukeropplevelsen av mediasenterpc`en.

MCE fjernkontrollen var helt OK til sitt bruk.

Ja det er stor forskjell på 49,- og 1100,-. SÅ jeg bruker kanskje feil tastatur som sammenligning, men det var edge jeg byttet til så det er derfor jeg sammenligner med det :)

Lenke til kommentar

Ja det er nok som forskjellen mellom himmelen og jorda lol..

Det tastaturet + mus jeg har nå har batteri til kanskje 3 uker med aktiv bruk..

Så det blir nok samme forskjell i opplevelsesindeks som mellom Dinovo og MS for deg.

Ja det var inklusive mottaker.

Kan tyde på at det er en del PS fanboys på avstemningen her når 5 sier bra, 1 veldig bra, 2 ok, 2 dårlig (inklusive meg) på kundebehandling i dette tilfellet.

Dette når det kunne ha vært en enkel transaksjon for meg å få 3 tastaturer med mottakere for 150 kr. Mot masse ekstra mas, finne ut hvilke ir mottakere som kan brukes, avventing av sending av ordre når jeg drar på ferie i 1 mnd. i morgen.

I tillegg så koster kanskje tre mottakere 450kr + frakt.

Lenke til kommentar

hvor mye koster egentlig Microsoft Wireless Mediacenter keyboard da? Er det noe bra?

Tastaturet må jo være EPIC?

Må si du er rimelig lekker, spesielt til å være mann..

Lenke til kommentar

De har vel muligheten til å velge mellom å redusere prisen, eller skaffe den manglende enheten. Her velger PS å redusere prisen.

Det er drøyt å si at det er fanboys her, fordi flere er av en annen mening enn det du har.

- Mortis

Å hevde det er bra eller veldig bra kundebehandling er litt drøyt.

Å redusere fra 49kr inklusive frakt til 29kr + 150 for mottaker ekstra arbeide + 80 i frakt, er det bra? Ir mottakeren de skulle legge ved sto som verdi på 149kr, noe som ville sagt at de skulle betalt meg 100kr for å kansselere ordren pr. tastatur.. ;-)

Om de hadde lovet å komme med en erstatter uten snikksnakk hadde det vært veldig bra.

Om de hadde lovet å komme med en erstatter med litt snikksnakk hadde det vært bra eller ok.

Om de setter ned fra 49kr med mottaker til 29kr uten mottaker når jeg allerede har bestillt, de nekter å komme med erstatter eller komme med forslag på en jeg kan kjøpe fra dem eller andre. Det vil jeg dårlig eller håpløs kundebehandling.

Å legge ut tastaturet til 49kr eller 29kr uten ir mottaker er bra og veldig bra.

Men jeg bestillte alt fra PS på grunn av tastaturet og enkelheten i å bestille fra en webshop.

Så for meg er situasjonen irriterende..

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

De har vel muligheten til å velge mellom å redusere prisen, eller skaffe den manglende enheten. Her velger PS å redusere prisen.

Det er drøyt å si at det er fanboys her, fordi flere er av en annen mening enn det du har.

- Mortis

Du har laget en poll å må vel bare pent finne deg i resultatet! Seriøst IR mottaker? lever vi i 1999?

Lenke til kommentar

- Mortis

Du har laget en poll å må vel bare pent finne deg i resultatet! Seriøst IR mottaker? lever vi i 1999?

Ja, finner meg i det.

Seriøst:IR=mange fjernkontroller 2011.

Seriøst:IR er ikke noe særlig hvis man ønsker seg tastatur og mus, spesielt ikke i 2011.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Ja, finner meg i det.

Seriøst:IR=mange fjernkontroller 2011.

Seriøst:IR er ikke noe særlig hvis man ønsker seg tastatur og mus, spesielt ikke i 2011.

Fjernkontroller ja, men på tastatur og mus? Hva er poenget?

Du kan iallefall kontrollere tvn og set top bokser med tastaturet. Muligens man kan styre flere eksterne apparater. Men de kunne jo hatt både RF og IR på den tiden tastaturet kom ut.

Endret av sitdown
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt - hvorfor er mange opptatt av faktum at det er IR, og sier BT m.m. og krangler på kvaliteten til tastaturet. Jeg kan vel med rimelighet anta at TS vet hva han har kjøpt, og ikke trenger oss til å opplyse det.

Hva angår behandlingen - hvorfor får ikke ps det inn hvis de hadde tilbudet? Er det ikke pakke hvor tastatur kommer med det i pakken?

Hvis det uansett er et utgått tastatur hvor de selges hver for seg, så forstår jeg dem - ja, det er ikke særlig imponerende å selge produkt hvor deler mangler, men ingen kan trylle heller. Kan du ikke finnet et annet tastatur innenfor samme type og foreslå som minnelig løsning?

ps! Pollen ser jeg virkelig ikke hensikten med, hva godt skal den gjøre egentlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...