stich_it Skrevet 7. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 7. juli 2011 Hei, som tittelfeltet beskriver så lurer jeg på om det selges utstyr for luftpåfylling på dekk med Prestaventil i Norge. tenker på noe alla dette: prestaflator.com jeg har skaffet meg en overgang fra schrader(bil?) til Presta som jeg antar et jeg må bruke med mekanisk/elektrisk kompressor. Jeg er litt skeptisk til å bruke dette sånn uten videre og ønsker helst en dediktert enhet som jeg kobler til kompressoren så jeg slipper den overgangen (kan jegheller ha den i reserve). eventuelt hvor anbefales det å skaffe trykkluft utstyr til luftpåfylling? Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 11. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2011 Kjøp deg ein manuell håndpumpe på biltema: http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Tilbehor/Handpumpe-med-manometer/ Bruker den på racer sykkelen min, og fyller på 9 bar med lufttrykk i dekkene mine, uten problem Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2011 hmmm. får vurdere det. har kompressor og klarer å få fylt luft på dekkene, via to overganger, men det er ikke ideelt i det hele tatt. Skal se jeg ender opp med å bestille prestaflatoren fra unaiten Lenke til kommentar
Bobby1 Skrevet 11. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2011 Men det skal gå helt fint å bruke ein adapter til å fylle på luft i dekkene. Ser ikkje vitsen å kjøpe ein ny luftpistol, hviss du alerede har ein luftpistol og adapter fra Schrader til presta ventil. Her viser dei hvordan du bruker adapteren: http://matthewsbikes.com/techcorner/prestavalve.htm Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg klarer fint å bruke det, det er bare en for meg omstendig metode som ikke er optimal. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 (endret) Men det skal gå helt fint å bruke ein adapter til å fylle på luft i dekkene. Ser ikkje vitsen å kjøpe ein ny luftpistol, hviss du alerede har ein luftpistol og adapter fra Schrader til presta ventil. Her viser dei hvordan du bruker adapteren: http://matthewsbikes.com/techcorner/prestavalve.htm Selges slike adaptere i vanlige sykkelforretninger? I Oslo-området. Hadde gjort livet litt enklere å hatt en slik:) Kjøpte ny sykkel for ikke lenge siden, og irriterte meg grønn da jeg oppdaget at den hadde racingventil istedenfor bilventil som den gamle MTB'en min hadde. Jeg bor nemlig rett ved en bensinstasjon, og er vant til å pumpe der. Endret 14. juli 2011 av Langbein Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 vis du har en sykkelforetning i nærheten så er det ikke uvanlig at disse har. eventuelt XXL, de har iallefall på nettet og hadde i butikken i Kristiansand Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 Er det meningen at en sånn adapter kan stå fast påmontert, eller bør den skrus av igjen etter bruk? Dumt hvis den lekker luft... Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. juli 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 jwgville nå tatt det av igjen, må uansett ta det av for å skru til nåla i midten. vel jeg må iallefall det. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 14. juli 2011 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2011 Ok takk Da prøver jeg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå