Gå til innhold

Backup av lagringsserver og arkivering av e-post.

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg hjap onkelen min for en tid tilbake med å sette opp en server. Det er en helt greit specca Fujitsu simens server som kjører Windows Server 2008 R2. Hovedfunksjonen til serveren er en å lagre data. All data som de 3 maskinen i nettverket hans jobber med blir lagret på denne serveren. Den kjøre raid 1 så all data der blir speilet tilfelle diskkrasj. Det jeg ønsker å legge til er en backup funksjon, la oss si at han med ett uhell sletter en fil. Målet er da at vi skal da skal kunne hente frem denne filen igjen.

Litt usikker på om jeg ønsker å lagre data lokal backup løsning eller en nett løsning. Ett par alternativer til begge hadde vært kjempe.

Når det gjelder arkivering av e-post er jeg bare å utkikk etter en liten og lett service som kan kjøre på serveren. Den skal hente all e-post fra ett par e-post kontoer og arkivere dem hvis det skulle bli bruk for dem senere.

Ett siste lite spørsmål. Finnes det noen gode enkle alternativer til Access, må kunne lage rapporter og spørringer osv. Frem til nå har veldig mye data blitt lagret som excel dokumenter. Det har fungert greit bra frem til nå, men begynner å bli veldig tregt når filene begynner å bli ganske store.

Endret av jokki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...