AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 hallo jeg har flere problemer med å kjøre .bat files. et eksempel er at jeg kjører en minecraft server for meg og mine venner, men .bat filen som skal starte serveren fungerer ikke. når jeg kjører den, popper cmd vinduet opp som på min gamle data, men det forsvinner igjen iløpet av 1 millisekund. er det noe problem med dataen min? jeg har en selvbygd stasjonær pc. Lenke til kommentar
Hole Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Du får helt sikkert en feilmelding i vinduet som du ikke rekker å lese. Start CMD og lim inn stien til .bat filen der. Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 hvordan limer jeg in stien? Lenke til kommentar
Hole Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Dersom .bat filen ligger i C:\bats\ og heter bat1.bat, så kopierer du og limer inn C:\bats\bat1.bat ved å høyreklikke i CMD Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 jeg for opp at filen ikke gjenkjennes som en kjørbar eller satvis fil. Lenke til kommentar
Hole Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Dersom det er mellomrom i mappe/filnavn må du ha " rundt kommandoen. "C:\bat filer\bat1.bat" Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Formatterer du filen som en bat-fil eller er det noe ala minecraftserver.bat.txt? Du må lage filen som en batch-fil. Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 filen heter: RunServer.bat har alltid fungert før på min gamle pc. (hadde vista (har windows 7 nå)) Lenke til kommentar
Hole Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Kan du ta et screenshot av mappen filen ligger i, innholdet i filen, og hva som dukker opp i CMD-vinduet når du prøver å kjøre den? Endret 7. juli 2011 av Hole Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Dersom det er mellomrom i mappe/filnavn må du ha " rundt kommandoen. "C:\bat filer\bat1.bat" C:\bats\ finnes ikke Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) ligg RunServer.bat på skrivebordet prøv å starte CMD (windows knappen + r -> skriv CMD -> trykk enter) skriv inn -> cd "Desktop" i vinduet så skriver du -> start RunServer.bat ellers kan du endre på RunServer.bat slik at det står: (start koden her) PAUSE EXIT Endret 7. juli 2011 av stelar7 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Bruk direkte sti til java med hermetegn istedet for "java" Eks: (på 64 bit) "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\java.exe" (på 32 bit) "C:\Program Files\Java\jre6\bin\java.exe" Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Ahhh! Problemet er at du ikke finner kommandoen "Java". Endret 7. juli 2011 av Gavekort Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 finner ikke kommandoen? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 hallo jeg har flere problemer med å kjøre .bat files. et eksempel er at jeg kjører en minecraft server for meg og mine venner, men .bat filen som skal starte serveren fungerer ikke. når jeg kjører den, popper cmd vinduet opp som på min gamle data, men det forsvinner igjen iløpet av 1 millisekund. er det noe problem med dataen min? jeg har en selvbygd stasjonær pc. Installert java? Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) hvis du ikke har innstallert java : http://www.java.com/en/download/ hvis du har innstallert java : høyreklikk på min datamaskin velg egenskaper trykk på avanterte systeminnstillinger trykk på miljøvariabler bla ned til PATH eller path rediger skriv in -> ;C:\Program Files\Java\jre6\bin\java.exe;C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\java.exe (copypaste) så skal den funke Endret 7. juli 2011 av stelar7 Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 ja, java er installert. kan prøve og reinstallere det da :L Lenke til kommentar
AwsmPineapple Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 hvis du ikke har innstallert java : http://www.java.com/en/download/ hvis du har innstallert java : høyreklikk på min datamaskin velg egenskaper trykk på avanterte systeminnstillinger trykk på miljøvariabler bla ned til PATH eller path rediger skriv in -> ;C:\Program Files\Java\jre6\bin\java.exe;C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\java.exe (copypaste) så skal den funke funker fortsatt ikke Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) opne cmd og skriv inn -> path ta bilde av eller kopier teksten høyreklikk -> merk alt -> enter Endret 7. juli 2011 av stelar7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå