skulegutan Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hva i alle dager er innbakte fridager, og hvor vi lønn som normalt på disse dagene? :s Lenke til kommentar
GA Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Ok. Inneklemte dager er enkeltdager som havner mellom 2 perioder med fri. Et eksempel er påsken, de 3 dagene mellom helgen før og selve påskehelgen. De aller fleste i Norge velger å ta fri da for å få en hel uke. Om man får betalt for de dagene kommer først og fremst ann på om man jobber da eller ikke. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) edit l8 Endret 7. juli 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hva i alle dager er innbakte fridager, og hvor vi lønn som normalt på disse dagene? :s Omgrepet KAN dekkja litt ulikt, men til vanleg i arbeidslivet er "innbakte fridagar" dagar som 1. og 2. joledag, 1. nyårsdag, 1. mai, 17. mai om desse fell på ein arbeidsdag, likeeins dagar som skiretorsdag, langfredag, påskemåndag, helgetorsdag og måndagen etter kvitsunndag. Lønsplikta for desse dagane er litt ulik etter om dei er helgedagar eller høgtidsdagar. Ein person med fast månadslønn har jo alltid desse som løna, ein person med timeløn må ha eit visst timetal frå før hjå arbeidsgjevar før dagen vert løna. Kor mange timer varierer for dei ulike dagane, men ein person som har vore i (nokolunde) samanhengande arbeid ein stad minst 1000 timar før "dagen" vil alltid ha dekka alle dagar. Dei fleste dagane har langt mindre krav, ofte 300. Dette er lova sitt minstekrav - arbeidsgjevar kan godt ha ein poliktikk om å dekkja om den tilsette har mindre timetal og. 1 Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Hva i alle dager er innbakte fridager, og hvor vi lønn som normalt på disse dagene? :s Omgrepet KAN dekkja litt ulikt, men til vanleg i arbeidslivet er "innbakte fridagar" dagar som 1. og 2. joledag, 1. nyårsdag, 1. mai, 17. mai om desse fell på ein arbeidsdag, likeeins dagar som skiretorsdag, langfredag, påskemåndag, helgetorsdag og måndagen etter kvitsunndag. Lønsplikta for desse dagane er litt ulik etter om dei er helgedagar eller høgtidsdagar. Ein person med fast månadslønn har jo alltid desse som løna, ein person med timeløn må ha eit visst timetal frå før hjå arbeidsgjevar før dagen vert løna. Kor mange timer varierer for dei ulike dagane, men ein person som har vore i (nokolunde) samanhengande arbeid ein stad minst 1000 timar før "dagen" vil alltid ha dekka alle dagar. Dei fleste dagane har langt mindre krav, ofte 300. Dette er lova sitt minstekrav - arbeidsgjevar kan godt ha ein poliktikk om å dekkja om den tilsette har mindre timetal og. 1.mai og 17.mai er det lovpålagt å få betalt som vanlig dag om det faller på hverdager. Men de andre dagene er vel det samme som bevegelige helligdager? Lenke til kommentar
GA Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Atlanterhavet: jeg har aldri hørt ordet "innbakte fridager" brukt om de dagene du nevner her. Dette er jo helligdager, som "alle" skal ha fri på? TS bekreftet jo også at det var "inneklemte fridager" han mente... Jeg forstår ikke helt hva du mener med resten av innlegget ditt, har aldri vært borti at noen som er ansatt med timelønn får betalt på røde dager om ikke de da faktisk jobber den dagen(isåfall er det jo også normalt sett overtidsbetalt). Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Jeg trodde inneklemte og innbakte var det samme? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Aldri hørt om en innbakt fridag nei Høres mer ut som en vanlig fridag/rød dag. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Atlanterhavet: jeg har aldri hørt ordet "innbakte fridager" brukt om de dagene du nevner her. Dette er jo helligdager, som "alle" skal ha fri på? Det er heilag- og høgtidsdagar, alle skal ha fri på ja, men omgrepet "innbakte fridagar" vert nytta om dei og. Saman med rørlege heilagdagar, raude dagar og litt anna... TS bekreftet jo også at det var "inneklemte fridager" han mente... Det gjorde TS - etter at eg "hadde teke opp" innlegget, starta å skriva, vorten avbroten litt, skrive ferdig og klikka "send". Altså var eg ikkje klar over dette før eg sendte... Jeg forstår ikke helt hva du mener med resten av innlegget ditt, har aldri vært borti at noen som er ansatt med timelønn får betalt på røde dager om ikke de da faktisk jobber den dagen(isåfall er det jo også normalt sett overtidsbetalt). Jau, du har lovsett krav på oppgjer her. Du kan få det på to måtar. Ved at årsløna vert delt på 1662,5/1663 i staden for på 1800 for å fastsetja timeløna (eg har då føresett at du har 37,5 timar som arbeidsveke), eller du kan få det direkte. Deler du på det fyrste, er desse dagane (slik dei fell i eit gjennomsnittsår) medrekna i dei vanlege timane, deler du på det siste er dei ikkje medrekna - og du skal ha lovsett løn for dei når det "berre" er av di dei er "raud dag" du ikkje er på arbeid og har vanleg timeløn. Er du på arbeid desse dagane har du etter lova krav på overtidstillegg om dei er heilagdagar, men ikkje om dei her høgtidsdagar. Vanleg praksis (og temmeleg gjennomført i tariffavtalene vil eg tru) er at du har tillegget i alle høve. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Atlanterhavet: jeg har aldri hørt ordet "innbakte fridager" brukt om de dagene du nevner her. Dette er jo helligdager, som "alle" skal ha fri på? Det er heilag- og høgtidsdagar, alle skal ha fri på ja, men omgrepet "innbakte fridagar" vert nytta om dei og. Saman med rørlege heilagdagar, raude dagar og litt anna... Inneklemte fridager er ikke røde dager, en inneklemt fridag er f.eks om 1. mai er på en torsdag og man tar fri på fredagen, siden fredagen er en inneklemt dag. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det er heilag- og høgtidsdagar, alle skal ha fri på ja, men omgrepet "innbakte fridagar" vert nytta om dei og. Saman med rørlege heilagdagar, raude dagar og litt anna... Inneklemte fridager er ikke røde dager, en inneklemt fridag er f.eks om 1. mai er på en torsdag og man tar fri på fredagen, siden fredagen er en inneklemt dag. Ein INNEKLEMT fridag er det ja. Ein INNBAKT treng ikkje vera det. Ikkje alle stader og i alle dialektar i alle høve. Hadde du snakka om "innbakt fridag" i mi heimbygd og bygdene rundt ville nok det store fleirtalet oppfatta deg som om du snakka om ein rørleg heilag- eller (helst) høgtidsdag. 1 Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Se her: Jeg sier: Det er vel ikke lovpålagt med 5, det er vel 4 som er lovpålagt? Han svarer: Det er fire uker ferie + alle innbakte fridager, det er 5 uker. Jeg skjønner ikke helt hva han mener med dette... Vil antall jobbdager bli redusert pga disse dagene, eller hva er dette?! Slenger på et annet spørsmål: hvor mange antall jobbdager er det i året? 365 dager i året MINUS 104 dager som går til lørdag og søndager MINUS antatt 10 bevegelige helligdager MINUS 20 dager som går til ferie (4 uker) + 1 grodag MINUS en uke til, som "han" sa. dvs 5 dager antall jobbdager: 225 dager... Er det noe jeg gjorde galt? :!: Endret 7. juli 2011 av skulegutan Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Se her: Jeg sier: Det er vel ikke lovpålagt med 5, det er vel 4 som er lovpålagt? Han svarer: Det er fire uker ferie + alle innbakte fridager, det er 5 uker. Jeg skjønner ikke helt hva han mener med dette... Her trur eg hin har vore litt upresis i språket og tenkjer på heilagdagar/høgtidsdagar me har i Noreg, men ikkje i andre land (skiretorsdag, påskemåndag, helgetorsdag, måndag etter kvitsunndag). Det ein då "gløymer" er at mange andre land og har slike dagar, men andre (fleire land til dømes jonsokdagen, engelskmennene sine to "bank holidays") Slenger på et annet spørsmål: hvor mange antall jobbdager er det i året? 365 dager i året MINUS 104 dager som går til lørdag og søndager MINUS antatt 10 bevegelige helligdager MINUS 20 dager som går til ferie (4 uker) + 1 grodag MINUS en uke til, som "han" sa. dvs 5 dager antall jobbdager: 225 dager... Er det noe jeg gjorde galt? :!: Du gløymde eit par faste heilagdagar, til dømes skiretorsdag og langfredag, som jo alltid fell på torsdag/fredag, men veldig nært. I snitt arbeider nordmenn ca 220,5 heile dager og drygt to halve (julekvelden, nyårskvelden og onsdag før skiretorsdag, to av desse kan jo falla på både søknedag og helgedag difor drygt to halve og ikkje tre). Kva tal får du om du deler 1662,5 timar på 7,5 timars arbeidsdag? Jo 221,67 (heile dagar). Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Det der kan ikke stemme, 1662,5 arbeidstimer i et årsverk? Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Det der kan ikke stemme, 1662,5 arbeidstimer i et årsverk? Ja, det er så mykje (eller helst lite) som nordmenn reelt arbeider. Formelt arbeider nordmenn i full stilling 1900 timar. Så kjem feriefråtrekk (157,5) timar, og me er nede i 1742,5 timar. Til slutt kjem altså fråtrekk for andre dagar og halve dager, som i alt "et" kring 10,5 arbeidsdagar pr år i Noreg. Alltid skiretorsdag, langfredag, måndag etter påske, helgetorsdag og måndag etter kvitsunndag, der har du 5. Jolaftan, 1. og 2. joledagen, 1. nyårsdagen, 1. mai og 17. mai er det 5/7 "risko" for at kjem på ein kvardag, så der har du i snitt 4,3 til. Og så altså nokre halve dagar. Då er kring 10,5 dagar "tapt" der i alt. Lenke til kommentar
skulegutan Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Hvor mye/lite i gjennomsnitt en nordmann jobber driter jeg rett og slett i. Lurer bare på hvor mange timer en 100% ansatt i en privat bedrift jobber. 1.mai og 17.mai er man LOVPÅLAGT betaling. De andre dagene du snakker om har jeg ikke oversikt over Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvor mye/lite i gjennomsnitt en nordmann jobber driter jeg rett og slett i. Lurer bare på hvor mange timer en 100% ansatt i en privat bedrift jobber. 1.mai og 17.mai er man LOVPÅLAGT betaling. De andre dagene du snakker om har jeg ikke oversikt over Selvmotsigelser much? Gjennomsnittet av arbeidsdager er da en ytterst reell skala på hva folk faktisk jobber. Lenke til kommentar
Atlanterhavet Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hvor mye/lite i gjennomsnitt en nordmann jobber driter jeg rett og slett i. Lurer bare på hvor mange timer en 100% ansatt i en privat bedrift jobber. I gjennomsnitt ein stad mellom 1662,5 og 1663 timar pr år. Litt vekslande frå år til år sidan seks fridagar og eit par "halve fridagar" kan falla både søknedag og helgedag. Nokre år kjem til dømes jula på fredag/laurdag/sundag, andre år på måndag/tysdag/onsdag. Klart det påverkar litt frå år til år, likeeins om 1. eller 17. mai kjem på ein helgedag eller søknedag. Altså kan han få eit par arbeidsdagar meir enn dette, og du kan få eit par arbeidsdagar mindre dei einskilde åra. Men altså, om ein ein ser 10 år gjennomsnitt: 1662,5-1663 timar. Om han har arbeidsdag på 7,5 timar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå