Gå til innhold

[Løst] Hvor lenge kan butikken vente med å betale tilbake?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg bestilte meg en feil laptop og returnerte denne umiddelbart og brukte angreretten da den kom på postkontoret. 2 Dager senere så jeg at maskinen ankom butikken.

I mellomtiden kjøpte jeg meg den datamaskinen jeg skulle ha i utgangspunktet. Fikk beskjed at jeg skulle få pengene tilbake innen 1 uke og det passet jo fint fordi jeg skal ikke betale husleie før om 4 uker tenkte jeg.

Nå har det gått 4 uker og jeg har enda ikke fått pengene tilbake, har vært i kontakt med butikken og dem har flere ganger lovet meg pengene tilbake innen forskjellige datoer. Nå sliter jeg med å betale regningene mine. Hvilken rettigheter har jeg her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken forhandler gjelder dette?

De fleste er seriøse, men så har du de som ikke bryr seg så veldig om å overholde avtaler og slikt. Generelt sett bør man aldri forvente at en annen part holder avtalen, så du burde strengt tatt ventet med å bruke pengene på nytt før du faktisk fikk dem... selv om det ikke er din skyld at pengene uteblir.

Er du lovet pengene innen en viss dato, og ikke fått dem, så har forhandleren brutt en avtale. Du kan true med at du kontakter Forbrukerrådet om pengene ikke er på din konto innen en uke (for eksempel) eller be om å få snakke med økonomiansvarlig... eller til og med øverste leder.

Endret av Marekatten
Lenke til kommentar

Forhandleren er ps data.

Jeg begynte å purre på dem fredag for 2 uker siden, da lovet dem pengene skulle være på konto førstkommende tirsdagen. Jeg ringte igjen torsdag , da fikk jeg beskjed at dem manglet kontonummeret mitt. Jeg ga dem kontonummeret og personen på telefonen garaneterte nokk en gang at pengene skulle være på konto innen 2-3 virkedager. Fortsatt har ikke pengene kommet. Kommer ikke pengene i morgen så tenkte jeg å ringe dem igjen og da hadde det vært greit å ha noe å "true" dem med.

Lenke til kommentar

Fy faen.... Hadde fortsatt ikke fått pengene på konto. Ringte dem og dem sa jeg hadde gitt dem feil konto nummer. Sjekket kontonummeret jeg sendte dem og det var riktig.

Dem hadde skrevet feil kontonummer når dem skulle betale meg tydeligvis.

Sa rett ut til dem at dem ikke forholdt seg til Loven om angrerett, damen jeg da snakket med sa at jeg tok feil noe som gjorde meg enda surere. Hun mente at det var 14 dager fra kreditnotaen var opprettet. Den brukte jo PS data også 14 dager på å opprette.

Sa bare at hun måtte sørge for at pengene ble sendt denne gangen, og at jeg aldri kommer til å vurdere å handle hos dem igjen.

Jeg hadde en retursak hos komplett for en stund siden, fikk pengene tilbake dagen etter dem mottok varen, 24 dager vs 1 dag, lurer på hvem jeg handler hos neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...