Gå til innhold

Venteliste på vgs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vell påbygg er ei populær linje og det er sjelden at folk trekker seg frå denne når dei fyst har fått ein fot innom døra. På den andre sida er det nokre skular som opprettar enda ei klasse, men dette er noko som du må snakke med den aktuelle skulen om. Du må og hugse at det er stor pågang på påbygg ( 3 "på" etter kvarandre :O ) og at det er veldig mange som søker på denne linja, derfor må du ikkje være skuffa over deg sjølv om du ikkje kjem inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hvis TS er på venteliste nr 56 på førsteinntaket og hver allmenn påbygg klasse rommer 28 elever, da sier det seg selv at TS vil aldri komme inn.

Jeg har gått på allmenn påbygg selv, og jeg kom inn på førsteinntaket. Det er feil at folk ikke faller ut av allmenn påbygg, vi var 28 elever, og ved skoleslutt så var vi 23, selv om folk hadde sluttet, og så kom det inn nye som erstattet dem, derfor var det flere enn 5 stk som sluttet.

Jeg kan anbefale TS å møte opp på inntakskontoret gjerne 04:00 om natten, slik at han havner fremst i køen, så sørger han for at han får plass på linja, fordi det er veldig vanlig at folk ikke tar imot plassen som de har fått tildelt. Det var flere i min klasse som var på "klasselista" men som aldri dukket opp, så ble de erstattet av andre elever.

Dette er din eneste mulighet, husk at venteliste nr 56 er ikke mye, det vil fort bli redusert kraftig etter skolestart, fordi folk ombestemmer seg eller tar imot andre valget sitt. Derfor har du en sjanse å komme inn på linja ved å ta imot en "restplass". De som får restplass er de som er fremst i køen, så blir linjene fulle og de som står bak i køen får avslag.

Det var en elev i min klasse som var så desperat etter å komme inn på allmenn påbygg, at hun stilte seg opp i køen et døgn før inntakskontoret tilbydde disse plassene. De satt utenfor i stoler, og hadde bestilt pizza, og sov i soveposer osv.

Under har du en kilde for hva jeg skriver, og hva som hendte i fjor høst, og som kommer til å skje i høst.

Køkaos for skoleplass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...