Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med video avspilling på laptop

Anbefalte innlegg

Hei

Opprettet denne saken tidligere, men satt den til løst fordi jeg trodde jeg hadde løst det, men problemet er her igjen/fortsatt.

Jeg kjøpte for en måneds tid siden en HP Pavillion g7-1020, som jeg forsåvidt er fornøyd med. Men jeg har et snodig problem jeg ikke helt forstår hva kommer av, og det gjelder videoavspilling.

I første omgang la jeg merke til det på online videoer, men når jeg så etter på video-filer, så var det der også.

Problemet er at selv lav-oppløste videoer spiller ikke jevnt. Det virker som den dropper frames innimellom, og videoen spilles da av ganske luggete. Jeg har selvsagt lagt inn siste drivere til skjermkortet, problemet er bare at HP ikke lar meg legge inn siste fra ATI sin side, men må laste ned driverpakke fra deres sider, som forsåvidt legger inn ATI Catalyst driverpakken.

Men, så kommer det snodige. Denne maskinen har to GPU'er, en ATI Radeon HD 6470M, og en Intel HD Graphics, og den kan settes opp til å bytte mellom disse avhengig av om den er koblet på strøm eller ei. Når jeg da drar ut strømmen, så bytter den til Intel, og da kjører all video helt fint. Setter jeg i strømmen så bytter den tilbake til ATI, og video kjører fortsatt helt fint, selv om det ikke gjorde det før den byttet disse to gangene.

Så det som slår meg, er at det må være en power-setting et eller annet sted som påvirker dette. Jeg har satt skjermkortet til maks ytelse koblet på kabel, og også satt video-avspilling til maks kvalitet når den er koblet til på strøm. Men video kjører altså ikke fint før jeg har byttet mellom disse to GPU'ene en gang. En reboot så er den tilbake og lugger i video.

Noen som har noen glupe idéer?

Informasjon forøvrig er:

CPU: Intel i3 dual 2,53ghz

Minne: 4gb

Windows 7 Home Premium, SP1, 64-bit

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg husker når jeg skulle legge inn nye drivere for skjermkort på min m1530 for lenge siden så måtte jeg ha en "modded" installer. Jeg kunne laste ned driveren fra dell, men det var en utdatert versjon/den som fulgte med. Men det var da nvidia drivere. Du kan jo prøve http://www.omegadrivers.net/. Jeg har ikke testet de selv men mener å ha hørt at de skal fungere på laptop'er.

Du kan stille på power settings i W7: Start-> Control Panel-> Hardware and sound-> Power options. Der skal det være mulig å stille mellom: High Performance, Balanced og Power saver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...