Gå til innhold

Online lagring av bilder


Anbefalte innlegg

Har fått overtalt gamlingene til å ta en backup av bildene sine, som det for tiden kun finnes en kopi av på pcen deres.

De har ca 8GB med bilder nå, men kommer nok til å vokse med tiden, så er ute etter rundt 20GB.

 

Har kikket litt på/prøvd disse tjenestene:

Ubuntu One - Prisen var veldig grei (20GB for $29.99 i året), men på nettsiden var det ikke mulig å se på bildene uten å laste de ned på pc. Denne tjenesten fungerer selvfølgelig bedre med Ubuntu, som ingen av de kjører. Windows applikasjonen var veldig dårlig, men i beta, så blir nok bedre med tiden.

Dropbox - En tjeneste jeg har god erfaring med selv. Har en veldig bra Windows app, men ikke helt nødvendig med 50GB for $99 i året.

 

Så lurer på om folket her har noen erfaring med andre online backup-tjenester som kanskje er tilegnet lagring av bilder og kan anbefale noen til mitt formål? Er som sagt ute etter rundt 20GB lagring og hadde vært ganske fint å ha mulighet til å se bildene fra nettsiden.

 

Takk

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vurdert Flickr regner jeg med ?

 

Google har lagringsmuligheter og picasaweb: https://www.google.c...torage?hl=en_US

 

 

Det er jo prisippielle forskjeller på tjenester som er skreddersydd for bilder og tjenester som er beregnet for backup av alle typer filer, jeg vet faktisk ikke om noen som passer for begge typer behov.. mulig det finnes.

Endret av Topguy
Lenke til kommentar

Jeg ville vel også gått for tjenester som er spesiallaget for bilder hvis det er kun det du skal ta backup av.

 

Selv bruker jeg SugarSync. Er veldig fornøyd med den tjenesten. Det jeg liker er synkronisering mellom flere pc'er, bra online-side for å se på backup og apps for mobilplattformer. De har et enkelt bildegalleri online som viser alle bilder som er lastet opp men jeg er ikke veldig imponert av det.

 

 

Lenke til kommentar

Takk for tips. Må nesten få litt klarhet fra de om de er intressert i å ta backup av noe mer enn bilder. Vurderer sterkt Picasa om det kun skal tas backup av bilder. $5 i året for 20GB er ikke ille.

 

Ble visst SugarSync på de. De var fornøyd med tjenesten samt prisen. 30GB for $49.99 + de 10GB ekstra de får siden jeg inviterte de. Ser ut til at jeg også switcher over fra Dropbox til SugarSync ;). Takk for tipset andreasn.

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...