Gå til innhold

Casey Anthony, og andre high-profile cases

Anbefalte innlegg

Som vitne følger du rettergangslovgivningen i landet du avgir vitnemål i. Det vil si at hvis vitnemålet skjer i Norge (ved bevisopptak for norsk domstol eller politi) følger bevisopptaket norsk straffeprosesslovgivning. Hvis det skjer i USA følges amerikansk prosesslovgivning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke satt meg inn i saken, så jeg skal ikke uttale meg om bevisets stilling, eller skyldsspørsmål, men mye av diskusjonene og misoppfatningene her, minner veldig om de fra "12 Angry Men". Kanskje ikke en dum idé å ta en titt på den for å få litt perspektiv...?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt Off-topic: Her i Norge beskytter vi både vitner og siktede veldig godt, vi får ikke vite hvem gjerningsmannen er før rettsaken er over og tiltalte er funnet skyldig.

Hvem er Anders Behring Breivik? Har nokk ikke hørt noe om han i media nei, rettssaken er jo ikke over enda (har vel ikke startet en gang) :roll:

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jaja da var det en kvinne til i USA som slapp unna med mord:

http://www.youtube.com/watch?v=KddjOdj2ie0

10-11 mnd fikk hun.....

Å skyte noen 6 ganger i ryggen og bakhodet også putte liket i bagasjen og kjøre det til søpplefyllingen er ikke selvforsvar!

Kvinner kan hvist bare si det magiske ordet "domestic violence" så slipper dem fri...

Og når det gjelder å morde eller allvorlig skade barn så er hvisst kvinner helt "untouchable":

http://www.youtube.com/watch?v=WfIDiCv6tVI

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig ferdig med Casey, var ikke mye rettferdighet å finne i rettsaken nei. Nå holder jeg på med noen andre saker, bl.a Baby Lisa Irwin som er kidnappet (eller er hun det?)

Ang det med selvforsvar, vi har jo en lignende sak i Norge da, hun som øksedrepte kjæresten sin mens han sov, i "selvforsvar"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...