Gå til innhold

Casey Anthony, og andre high-profile cases


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10080166

 

Casey Anthony drepte sin 3 år gamle datter, og nå, smilende i retten, kan hun faktisk tjene millioner på drapet av å lage en komedie bok ut av det. Til tross for alle bevisene i saken og de falske forklaringene til Casey blir hun ikke funnet skyldig. Hadde vi byttet henne med en mann, samme drap, samme forklaringer og bevis, bare at det var en mann isteden, ville han fått sprøyta på stedet.

 

Dritt som dette over de siste årene har fått meg til å miste troen på menneskeheten. Bare her kan du myrde ditt eget barn og få betalt for det. Latterlig

Lenke til kommentar

Og i statene kan man vel ikke bli dømt på indisier, hvis jeg ikke tar feil?

Sånn synes jeg faktisk det også bør være, bevisene må være så klare at det er hevet over enhver tvil at vedkommende er skyldig.

 

Edit: Magefølelsen min, og sikkert mange andres sier at denne dama er skyldig så det renner, men det er desverre ikke nok, og bør heller ikke være det.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Og det var ikke nok beviser i denne saken synes du?

Juryen har sittet gjennom 6 uker med vitneavhør og bevisførsel, vi har sett det tabloidene fant spennende nok til å fortelle om. Hvem tror du egentlig er best egnet til å si om noe er godt nok bevist?

 

Helt utrolig, man mister respekten for rettsystemet når slikt skjer. Hun kan være ute til helgen

Når slikt skjer viser det at rettssystemet fungerer, og at skyldsspørsmålet avgjøres i en rettssal. Du mener, ut fra det du skriver her, at skyldsspørsmål skal avgjøres ved folkeavstemning etter å ha sett på noen nyhetsklipp?

 

Det var reasonable doubt som felte saken til aktoratet. Når vi vet at det er vanlige amerikanere som sitter i juryen, så er jo ikke det så rart. Se hvor mange amerikanere som ikke tror på evolusjonsteorien på tross av de mengdene med bevis som eksister. Det skal nok ganske mye til for å fjerne all tvil fra den jevne amerikaner. De tror det de VIL tro på. Uansett.

Akkurat som at du tydeligvis tror at amerikanere er dummere enn resten av verden. Har du noen gang tatt en tur rundt i landet du bor i og sett på alle bygdeidiotene og hobbypolitikerne som er dine landsmenn? Innbiller du deg faktisk at nordmenn er så mye mer intelligente enn den generelle amerikanske befolkningen? Du burde kanskje prøve å få litt mer erfaring av landet, og da mener jeg faktisk erfaring og ikke reiseprogram laget av komikere.

 

Når det gjelder å ikke tro på evolusjonsteorien, så vet du kanskje at den norske staten bruker milliarder av kroner på å opprettholde en statskirke som fornekter den samme evolusjonsteorien? Men, du tror vel bare det du VIL tro. Uansett. Så da vil du vel også fortsette å tro at du tilhører en eller annen ekstra begavet del av menneskeheten bare fordi du tilfeldigvis er norsk.

Endret av TEE
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sett noen nyhetsklipp? Jeg har fulgt med på saken siden det ble kjent for snart 3 år siden. Jeg har sittet fra kl 15-23 man til fre, 15-19 lørdag og sett på rettsaken siden mai.

 

Alle som kjenner saken godt, vet at hun er skyldig.

 

Eneste trøsten er at alle nå vet hvem hun er, og at hun ikke kommer til å få det lett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...