Zafar Iqbal Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei, Trenger hjelp til og finne en nas som har støtte for wordpress. Altså hensikten med servern er og kunne teste sider lokalt før de publiseres på nett. Derfor må alt være så enkelt som mulig. Slik at jeg enkelt kan flytte server filer og database uten og måtte gjøre noen endringer. Ønsker gjerne tilbakemeldinger fra folk som har en server som kan anbefale ut fra erfaring. Jeg har sjekket på nett og ser at det finnes masse forskjellige servere som støtter php, sql databaser og wordpress. Men jeg ønsker en server som er enkel og bruke og som gir det samme grensesnittet som på web. På forhånd takk for alle tips. Prs klassen jeg har tenkt meg er mellom 3-7000 kr. Jeg drifter og har ansvar for rundt 8 wordpresssider idag. Når nye plugins oppdateringer kommer generer det ofte feil på siden. Derfor ønsker jeg og ha en server lokalt hjemme jeg kan teste på. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kjør heller et par virtuelle LAMP servere på egen PC for testing, man trenger ikke lenger dedikert hardware for slikt. For meg høres det helt feil ut å drive å prøve å synke wp-installasjoner og MySQL databaser. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Kjør heller et par virtuelle LAMP servere på egen PC for testing, man trenger ikke lenger dedikert hardware for slikt. For meg høres det helt feil ut å drive å prøve å synke wp-installasjoner og MySQL databaser. Takk for tipset:) men Ønsker ikke en slik løsning. Vil ha en server som går 24/7 og som er tilgjengelig på nett. Hadde jeg hatt kunnskapen til og sette opp noe slikt selv, hadde jeg ikke hatt behovet for og skrive artikkelen. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hva med å leie en virtuell server hos en leverandør? VPS. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Netgear readynas har www server. Med 3 parts pakke kan du få sql og php5. http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=52765 PHP 5,3 Om det blir noe fart i den er en annen sak, er jo ikke akuratt noe råskinn. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Takk, fikk tips om at dersom man editerer htaccess fila og skjuler Directory Listing kan man sette opp en vanlig server med siden for testing. Noen som vet om det stemmer? Netgear readynas har www server. Med 3 parts pakke kan du få sql og php5. http://www.readynas.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=52765 PHP 5,3 Om det blir noe fart i den er en annen sak, er jo ikke akuratt noe råskinn. Trenger ikke fart, bare jeg som skal være på servern for å gjøre tilpassninger designe websider. Når sidene er ferdig og mottaker fornøyd flytter jeg filene til webserver og sletter siden på nasen. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Synology sine NAS støtter også Wordpress. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Synology sine NAS støtter også Wordpress. Takk for tipset, tror jeg leste at Synology dessverre kun tillater hosting av en wordpress side av gangen. Stemmer det? Lenke til kommentar
oyo_eds Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Ta en titt på Bubba3 fra Excito i sverige. Den støtter så mange wordpress-kontoer du orker å lage. men den krever litt jobb å få det igang, men excito har et supert forum der det ligger bruksanvisninger howto's og alt man trenger. I tillegg er den vifteløs, og bråker ikke. Jeg har selv en Bubba2, og kjører wordpress på den. den er litt treg når mange brukere er på, men den nye bubba3 er mye raskere, så det skal ikke være noe problem lengre. Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Ta en titt på Bubba3 fra Excito i sverige. Den støtter så mange wordpress-kontoer du orker å lage. men den krever litt jobb å få det igang, men excito har et supert forum der det ligger bruksanvisninger howto's og alt man trenger. I tillegg er den vifteløs, og bråker ikke. Jeg har selv en Bubba2, og kjører wordpress på den. den er litt treg når mange brukere er på, men den nye bubba3 er mye raskere, så det skal ikke være noe problem lengre. Så bra takk for tipset. Sendt epost til Synology for høre med dem om den tar mer en en webside av gangen. Hvis den ikke gjør det går jeg kansje for Bubba3:) Endret 7. juli 2011 av Zafar Iqbal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå