AvidGamer Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 For svarte....og jeg som NETTOPP idag bestilte Nvidia 590.... Tja, er det ikke bra nok det da? Men om du heller vil vente på AMDs neste kort så kan du jo bare bruke angreretten og få alle pengene dine refundert. Klart det er bra nok, men det kommer nok et pris fall etter nye kort kommer. Er det jeg tenker på. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Vil vi med denne 7000 serien se en helt ny arkitektur, eller er det bare en 5000/6000 serie med mindre produksjonsteknologi..? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Sånn å forstå, ok. Men slik vil det jo alltid være, så jeg synes ikke en skal gå og tenke på det. Det man kjøper i dag, vil koste mindre om en liten stund, fordi gjennomtrekken av teknologiske produkter er ufattelig stor om dagene. Kos deg med 590-kortet ditt sier jeg. ;P Lenke til kommentar
ObscureScience Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Tipper Lombok blir budget utgaven Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Vil det være dumt av meg å bestille et 6950 denne uka da? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Kjøpte nylig nesten en 8 måls tomt på lombok, så får vi se om det blir et skjermkort i stede :/ Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Tipper Lombok blir budget utgaven Lombok ser ut til å bli den mest lombok-vennlige varianten ja. Håper for guds skyld at de ikke går tilbake til XT/GL merkingen av skjermkortene det var det mer forvirrende jeg noengang har vert borte i. Dette er kodenavn, ikke produktnavn. Både 3-, 4-, 5- og 6-seriene har hatt kodenavn med LE, GT, Pro og XT uten at de samme betegnelsene har blitt del av produktnavnet. Ellers så sier denne nyheten meg flere ting: AMD har begynt å putte optimaliseringer for de nye GPUene inn i driverne. Det betyr igjen at de trolig har neste generasjon GPU i laboratoriene sine. Det betyr igjen at vi kan anta ganske sikkert at det ikke er mange månedene igjen før de blir lansert. Endret 7. juli 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Vil det være dumt av meg å bestille et 6950 denne uka da? Det er fortsatt halvår-år til det kommer ut uansett. Så... nei. Ikke med mindre du sitter med 120 fps og gamerskjerm allerede i dine spill. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Hadde vert artig vist dem hadde tatt "kodenavn" fra Norge Tror "Lombok" er det nærmeste vi kommer Endret 8. juli 2011 av MrLee Lenke til kommentar
HKS Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Vil vi med denne 7000 serien se en helt ny arkitektur, eller er det bare en 5000/6000 serie med mindre produksjonsteknologi..? Vi får se, AMD presenterte sin nye arkitektur på Fusion Developer Sumit, men etter å ha snakket med de der så virker det på meg slik at neste arkitektur ikke kommer slutten av 2012, og utover i 2013. Kort fortalt går AMD bort fra VLIW-designet og over til SIMD. AnandTech har en god oppsummering: http://www.anandtech.com/show/4455/amds-graphics-core-next-preview-amd-architects-for-compute/1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Wow. Snakk om å gå i dybden på saken. Blir spennende å se hva som kommer ut av dette. Lenke til kommentar
fmc77899 Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Har skikkelig lyst til å oppgradere skjermkortet mitt. har et gammelt gtx460. Hva tror dere prisen blir på de nye ati kortene? Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Sjansen er vel stor for at det blir samme som nåværende generasjon, og den kom opp mot 3000kr når den var ny? Lenke til kommentar
Daxen Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 Får håpe på 3. kvartal da, bf3 !og! nytt toppkort blir kos. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. juli 2011 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) Mitt 4870X2 får duge enda litt lenger, jeg kommer til å kjøpe nytt skjermkort når neste gen kommer. får håpe ventetiden ikke blir så veldig lang :=) Endret 9. juli 2011 av Simkin Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Det vet du ikke. Nvidia har arbeidere og forskere som alle andre store bedrifter. Med engang noe er sluppet på markedet fortsetter de å lage nye modeller. Har ikke påstått at jeg viste det heller, men at jeg TROR NEPPE. Selvfølgelig jobber de alltid med noe nytt, det er vel ikke akkurat slik at de sitter på rævva og drikka kaffe et halvt år før de setter igang igjen. Likevel kom gtx400-serien nesten et halvt år etter 5000-serien til AMD. Den gang var det også snakk om ny arkitektur (40nm). Quoter meg selv, http://www.hardware.no/artikler/-_nvidias_neste_skjermkort_utsatt/99958 Ikke helt uventet :-) Lenke til kommentar
Arne M Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Hadde vert artig vist dem hadde tatt "kodenavn" fra Norge Tror "Lombok" er det nærmeste vi kommer Ikke for å ta bort gleden, men Lombok er ei muslimsk øy øst for Bali. Er nok denne de hadde i tankene. Arne M Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 12. juli 2011 Del Skrevet 12. juli 2011 Well duh. Serien kalles "Southern Island".. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 8. august 2011 Del Skrevet 8. august 2011 AMD: Vent! Mitt 5870 holder leeeeenge enda! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå