Gå til innhold

Dette er kodenavnene på AMDs nye skjermkort


Anbefalte innlegg

For svarte....og jeg som NETTOPP idag bestilte Nvidia 590.... :(

 

Tja, er det ikke bra nok det da? Men om du heller vil vente på AMDs neste kort så kan du jo bare bruke angreretten og få alle pengene dine refundert.

 

Klart det er bra nok, men det kommer nok et pris fall etter nye kort kommer. Er det jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper Lombok blir budget utgaven :D

Lombok ser ut til å bli den mest lombok-vennlige varianten ja. :)

 

Håper for guds skyld at de ikke går tilbake til XT/GL merkingen av skjermkortene det var det mer forvirrende jeg noengang har vert borte i.

Dette er kodenavn, ikke produktnavn. Både 3-, 4-, 5- og 6-seriene har hatt kodenavn med LE, GT, Pro og XT uten at de samme betegnelsene har blitt del av produktnavnet.

 

Ellers så sier denne nyheten meg flere ting: AMD har begynt å putte optimaliseringer for de nye GPUene inn i driverne. Det betyr igjen at de trolig har neste generasjon GPU i laboratoriene sine. Det betyr igjen at vi kan anta ganske sikkert at det ikke er mange månedene igjen før de blir lansert.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Vil vi med denne 7000 serien se en helt ny arkitektur, eller er det bare en 5000/6000 serie med mindre produksjonsteknologi..?

Vi får se, AMD presenterte sin nye arkitektur på Fusion Developer Sumit, men etter å ha snakket med de der så virker det på meg slik at neste arkitektur ikke kommer slutten av 2012, og utover i 2013.

 

Kort fortalt går AMD bort fra VLIW-designet og over til SIMD. AnandTech har en god oppsummering:

http://www.anandtech.com/show/4455/amds-graphics-core-next-preview-amd-architects-for-compute/1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det vet du ikke. Nvidia har arbeidere og forskere som alle andre store bedrifter. Med engang noe er sluppet på markedet fortsetter de å lage nye modeller.

Har ikke påstått at jeg viste det heller, men at jeg TROR NEPPE.

Selvfølgelig jobber de alltid med noe nytt, det er vel ikke akkurat slik at de sitter på rævva og drikka kaffe et halvt år før de setter igang igjen.

Likevel kom gtx400-serien nesten et halvt år etter 5000-serien til AMD.

Den gang var det også snakk om ny arkitektur (40nm).

Quoter meg selv, http://www.hardware.no/artikler/-_nvidias_neste_skjermkort_utsatt/99958

Ikke helt uventet :-)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...