Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB wifi extender?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Halloisen, lurer på om noen vet om det finnes en USB wifi extender som jeg kan plugge i pcn slik at jeg får gratis nett når jeg er på ferie, NB den må settes inn i pc og ikke være på det stedet der wifien er

Hvis du skal plugge den inn i PC'en, så er det vel en USB WiFi adapter du trenger ...(?)

Hensikten med en WiFi-extender er jo at den skal plasseres mellom et WiFi-aksesspunkt og en WiFi-klient (=PC) når det i utgangspunktet er for stor avstand mellom aksesspunkt og klient.

Hvorvidt du får gratis nett er det eieren av aksesspunktet som bestemmer.

Komplett har mange typer USB WiFi-adapter å velge mellom.

Lenke til kommentar

Problemet er ikke å få nett, skal heller ikkeclåne naboen

sitt nett, men på ukrypterte nett/ offentlige nett så må man ofte gå et godt stykke for å få det nettet, det eg lurte på er: hvordan kan jeg bruke gratis wifi når jeg er ikke i nærheten av det

Lenke til kommentar

Hvis du ikke kan gjøre noe med WiFi-aksesspunktet (øke effekten, bytte antenne), så er det bare WiFi-adapteret du kan gjøre noe med, f.eks. bruke en ekstern, retningsbestemt antenne.

Du vil antageligvis se ut som en som leter etter radiomerkede dyr, men du vil kunne plukke opp signaler som er for svake til at vanlige USB WiFi-adaptere klarer å fange dem opp.

En sånn en kombinert med en ekstern antenne burde gi bedre resultater enn en innebygd (i PC'en) WiFi-antenne eller et USB WiFi-adapter av minnepinne-typen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...