Tmz Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Hei Etter å ha kjørt windows xp i 100 år bestemte jeg meg endelig for å oppgradere til windows 7. Men jeg har et lite problem og det er at den ene harddisken min ikke "synes" lenger. Altså jeg har 2 harddisker, en på 350 gb som jeg innstalerte os på, og en på 1tb som jeg bruker til filmer osv, men den forsvant på et eller annet mystisk vis da jeg formaterte... Noen som aner hvordan jeg får den tilbake ? må jeg formatere på nytt? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 (endret) Finner du harddisken i bios/UEFI? Da har kanskje kabelen til harddisken falt ut? Prøv også sjekk diskbehanding om harddisken ikke er montert opp med en stasjonsbokstav. 100 år er lenge å ha XP. Endret 7. juli 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 7. juli 2011 Del Skrevet 7. juli 2011 Høyreklikk Datamaskin -> behandle -> Diskbenhandling Skal ligge her, men kanskje den må "installeres" å da må du høyreklikke på den disken. Men finner du den ikke der, så må du inn i BIOS for å sjekke om biosen finner den. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 7. juli 2011 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2011 Har ikke rørt den fysisk så tviler på at det er løse kabler, finner den forøvrig i bios, men skal prøve det dere sa. Takker for kjappe svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå