Gå til innhold

Temadag på nye Digit 17.07-11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men at arkivdykk er tillatt?

Arkivdykke er tilatt :thumbup:

 

:thumbdown:

 

Lite utfordrende og/eller konstruktivt hvis ikke "temadagen" = "fotograferingsdagen"...

Bør vel prøve før en sier dette er lite utfordrende...dette er en ording som har fungert i mange år på gamle digit...og utfordringene stod i kø der;)

Bør vel kanskje redigere dette litt. En av grunnene til att en har 14.dager til å komme opp med ett bildet til tema dagen,er vel for å få med alle..fra den glade amatør til den proffe.Ved å,som du foreslår,ta bildet/behandle bildet,samme dag,vil jeg tro att de aller aller fleste vil falle utenfor og det er ikke noe jeg vil gå for.Alle for en..osv..Går en serie på natgeotv hver Lørdag.Most Amazing Photos,og når en ser hvordan de som lever av dette jobber,så er 2 uker faktisk lite tid.De bruker uker,mnd..ja år for kun "det" ene bildet.Ikke ment for å irettesette deg,men mener lista ikke må bli så høy att 0,1% av brukerne her,kun kan være med ;)

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

men at arkivdykk er tillatt?

Arkivdykke er tilatt :thumbup:

 

:thumbdown:

 

Lite utfordrende og/eller konstruktivt hvis ikke "temadagen" = "fotograferingsdagen"...

Bør vel prøve før en sier dette er lite utfordrende...dette er en ording som har fungert i mange år på gamle digit...og utfordringene stod i kø der;)

Bør vel kanskje redigere dette litt. En av grunnene til att en har 14.dager til å komme opp med ett bildet til tema dagen,er vel for å få med alle..fra den glade amatør til den proffe.Ved å,som du foreslår,ta bildet/behandle bildet,samme dag,vil jeg tro att de aller aller fleste vil falle utenfor og det er ikke noe jeg vil gå for.Alle for en..osv..Går en serie på natgeotv hver Lørdag.Most Amazing Photos,og når en ser hvordan de som lever av dette jobber,så er 2 uker faktisk lite tid.De bruker uker,mnd..ja år for kun "det" ene bildet.Ikke ment for å irettesette deg,men mener lista ikke må bli så høy att 0,1% av brukerne her,kun kan være med ;)

 

 

Her må jeg bare si meg helt enig med Jan Erik.

Man må ikke glemme at de fleste av oss er amatører - og selv om foto har etterhvert blitt en lidenskap, så har ihvertfall mange av oss en jobb ved siden av. Jeg synes jeg ser at alle og enhver kulle løpe rundt på søndag formiddag - og hva om der regner som bare det - for å ta «det» bildet - for så å komme seg hjem og behandle dette for så å få det ut på nett.

Nei - vi har jo også familie å ta hensyn til. Det har fungert utmerket slik det har vært på gamle digit - og det synes jeg vi skal fortsette med på den nye.

 

RAK-foto

Lenke til kommentar

Da flytter jeg tema S/H med innslag av farger fra gamle Digit til nye Digit. Se link how to: http://www.moderskep...-i-farg-med-raw

For de som ikke skulle ha PS så har vel alle red.programmer funksjonen Magic Wand/Quick Selection Tool.Så da er det bare å markere det en vil beholde fargen på,innvers og du converterer så til s/h..og du er i mål;)

 

En ny link som viser enda flere muligheter for å komme i mål med tema bildet: http://www.moderskeppet.se/video/show/svartvitt-med-detalj-i-farg2

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...